Page 205 - ÇALGI EĞİTİMİ FLÜT 9
P. 205

VI.  ÜNİTE

                                             ÖLÇME DEĞERLENDİRME



                                                  PUANLAMA CETVELİ
             Yönerge: Flütte dağarcık ile ilgili gözlenmesi gereken beceriler aşağıda “ölçütler” sütununda listelenmiştir.
             Gözlediğiniz ölçütün karşısına, beceriye ilişkin gözlem sonucunuzu ilgili sütuna (X) işareti koyarak belirtiniz.
             Ünite içinde yer alan dizi, etüt ve eserlerin değerlendirilmesinde aşağıdaki ölçeği kullanılarak puanlayınız.
             1: Zayıf, 2: Geçer, 3: Orta, 4: İyi, 5: Çok iyi

                                                                                         Puanlama

              Sıra                      Performans Ölçütleri                          1       2      3       4       5



               1   Flütü doğru duruş-tutuş tekniğine uygun olarak çaldı.

                   Etüt veya eserleri dil ve parmak koordinasyonunu sağlayarak doğru
               2   artikülasyonda seslendirdi.

               3   Etüt ve eserleri doğru nefes teknikleriyle çaldı.

               4   Etüt ve eserleri temiz ve parlak seslendirdi.

               5   Etüt ve eserleri güçlü ve dolgun ses tekniği ile çaldı.


               6   Etüt veya eserleri duraksamadan ve akıcılığını bozmadan çaldı.


               7   Etüt veya eserleri gürlük terim ve işaretlerine uyarak seslendirdi.

               8   Etüt ve eserleri hız terim ve işaretlerine uygun tempoda çaldı.


               9   Etüt ve eserleri süsleme terim ve işaretlerine göre çaldı.


              10   Etüt ve eserleri kendine özgü yorum ve duyguyla seslendirdi.

             Tablo puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan her bir ölçüt için
             5 puandır. Tabloda toplam 10 ölçüt vardır. Dolayısıyla tablodan alınabilecek en yüksek puan 5 x 10=50’dir.
             Alınan puanın 100’lük puana çevrilmesi için formül ise şudur:
             Puan = Tablo Puanı x 2




























                                                                                                      203
   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210