Page 43 - ÇALGI EĞİTİMİ FLÜT 9
P. 43
III. ÜNİTE
Uyarı
• Dil vuruşuyla birlikte yüz, dudak ve dil kaslarında sesin çıkmasını engelleyecek gerilim ya da
baskı olmamalıdır.
• Kullanılan vokallerin net olmasına özen gösterilmelidir.
ETKİNLİK 4
Aşağıda farklı sürelerde verilen nota değerlerini ağızlıkla çalınız.
˙ ˙ œ œ œ œ ˙ œ œ w
/
/ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ˙
/ œ œ œ ˙ œ œ œ œ ˙ œ œ œ œ œ œw
/ w ˙ ˙ œ œ œ œ œ œ œ œ ˙
/ ˙ ˙ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œw
3.2. FLÜTTE SESLER, SONORİTE VE ARTİKÜLASYON
Bugün kullandığımız soprano flüt üç oktavlık bir ses genişliğine sahiptir. Birinci, ikinci ve üçüncü oktav-
daki tüm sesler farklı üfleme basınçlarıyla elde edilir. Oktav geçişlerinde doğru ve temiz bir ton elde edilmesi
için ağız pozisyonunun şekline ve üflemenin şiddetine dikkat edilmelidir.
Flüte birinci oktav sesleriyle başlanmalıdır. Bunun sebebi ise birinci oktav seslerinin daha kolay, dolgun
ve parlak çıkması ve ikinci ve üçüncü oktav seslerini çalışırken de aynı derecede kaliteli bir ses çıkmasına
zemin hazırlamasıdır. Yeni başlayan bir öğrencinin flütü en rahat tutabileceği ve flüte hakimiyet kurabileceği
nota, birinci oktav sol notası olduğu için flüte sol notasıyla başlamak daha uygundur.
Uyarı
Duruş ve tutuştan kaynaklanabilecek kas ve eklem sakatlanmalarını önlemek için flüt çalmaya
başlamadan önce ısınma egzersizleri mutlaka yapılmalıdır.
41