Page 52 - ÇALGI EĞİTİMİ FLÜT 9
P. 52
FLÜTTE TEMEL TEKNİKLER
q=80 Neslihan Kalkan
à à
4 ˙ # ˙ # ˙ # œ # ˙ ˙ # ™
4 & 4 ˙ œ œ ˙ n œ œ œŒ œ œ œ ˙ # œ w
Neslihan Kalkan
q=80 à à
4 œ
5 & 4 œ œ # œ œ # œ ˙ œ œ œ œ # œ œ # œ Œ œ œ œ œ
6
à à à
& œ œ œ œ # œ œ œ œ # œ œ ˙ œ œ œ œ
10
à à
& œ œ œ œ # œ œ œ œ # œ œ # ˙
q = 80 Damla Nacaroğlu
3
6 & 4 œ # œ œ # œ œ # œ ˙ œ #
œ œ # œ #
5
& œ œ # œ # œ œ # œ œ œ # œ # ˙™ ™ ™
Entonasyon
Sesin oluşabilmesi için titreşim hareketinin olması gerekir. Hareket eden ses kaynakları titreşerek ses
dalgalarını oluşturur. Titreşim sıklığına (frekans) göre sesler “pes” ya da “tiz” olarak adlandırılır. Titreşimdeki
sıklık azaldıkça sesler pes, sıklık artıkça sesler tiz duyulur. Çalgının doğru frekansta çalınması çok önemlidir.
Bu noktada entonasyon kavramı karşımıza çıkar. Kelime anlamı “doğru tonlama”dır. Çalgıdan çıkan ses;
akort cihazı, piyano ya da diyapazondan çıkan sesin frekansıyla uyum sağlıyorsa “Entonasyon doğrudur.”
denebilir.
Flüte yeni başlayanlarda entonasyonu olumsuz etkileyen durumlar şöyle sıralanabilir:
1- Diyafram destekli nefesi doğru kullanmamak
2- Ağızlığın içeri ya da dışarı çevrilmesi
3- Ağızlığa üflenen havanın çok hacimsiz ya da aşırı üflenmesi
4- Sol elin kasılıp ağızlık pozisyonunun bozulması
5- Duruş ve tutuşun bozulması
6- Flütün akortsuz çalınması
50