Page 10 - KANUN 9
P. 10
İÇİNDEKİLER
KİTABIN TANITIMI ........................................................................................8
KANUN ÇALMADA TEMEL DAVRANIŞLAR......................................14
1.1. Türk Müzik Geleneğinde Kullanılan Kanun Çalgısının Tarihçesi, Yapısal
Özelliği, Oturma Pozisyonu ve Gerekli Materyaller ................................................. 14
1.1.1. Kanunun Tarihçesi .................................................................................................................14
1.1.2. Kanunun Yapısal Özellikleri ................................................................................................15
1.1.3. Doğru Oturma ve Çalma Pozisyonu ................................................................................20
1. ÜNİTE 1.2. Kanunun Ses Sahasının Tanıtımı ......................................................................... 21
1.1.4. Yüksük, Mızrap ve Akort Anahtarı ....................................................................................20
1.2.1. Kanun Çalgısının Ses Genişliği ..........................................................................................21
1.2.2. Kanun Çalgısındaki Natürel Seslerin İsimleri................................................................21
1.3. Mandal Gruplarının Tanıtımı ve Kanunu Akort Etme Çalışmaları .................... 22
1.3.1. Aralarında Boşluk Bulunmayan Mandal Grupları .......................................................22
1.3.2. Aralarında Boşluk Bulunan Mandal Grupları ................................................................23
1.3.3. Kanunu Akort Etme ...............................................................................................................24
Ölçme ve Değerlendirme .......................................................................................................................25
TELLERDEN SES ÇIKARTMA ÇALIŞMALARI ....................................28
2.1. Kanun Üzerinde Ellerin Konumuna Dikkat Ederek Yapılacak Mızrap
2. ÜNİTE Çalışmaları ................................................................................................................... 28
2.1.1. Kaba Çârgâh ve Çârgâh Ses Sahasında Basit Usullerle Mızrap Çalışması .........28
2.1.2. Kaba Çârgâh ve Tiz Çârgâh Ses Sahasında Basit Usullerle Mızrap Çalışması ....35
2.1.3. Bileşik Usullerle Mızrap Çalışması ....................................................................................48
ÖZ DEĞERLENDİRME FORMU ................................................................................................................60
MANDAL ÇALIŞMALARI ...................................................................62
3. ÜNİTE 3.1.1. Yegâh, Hüseynî-aşiran, Rast, Dügâh ve Bûselik Telleri Üzerinde Mandal
3.1. Sol El Basit Mandal Kullanımı .............................................................................. 62
Çalışması ...............................................................................................................................................62
3.1.2. Etüt İçinde Mandal Çalışması .............................................................................................64
ÖZ DEĞERLENDİRME FORMU ................................................................................................................66
ÇÂRGÂH MAKAMI ............................................................................68
4.1. Çârgâh Makamında Etüt, Seyir ve Eserler .......................................................... 68
4. ÜNİTE 4.1.2. Çârgâh Makamındaki Etütler .............................................................................................69
4.1.1. Çârgâh Makamı .......................................................................................................................68
4.1.3. Çârgâh Makamının Seyri .....................................................................................................70
4.1.4. Çârgâh Makamında Eserler ................................................................................................70
ÖZ DEĞERLENDİRME FORMU ................................................................................................................76
8