Page 10 - ÇALGI EĞİTİMİ KANUN 9
P. 10

İÇİNDEKİLER


                                  KİTABIN TANITIMI ..........................................................................................................................10


             1. ÜNİTE

                               KANUN ÇALMADA TEMEL DAVRANIŞLAR ............................................... 14
                                 1.1. Türk Müzik Geleneğinde Kullanılan Kanun Çalgısının Tarihçesi,
                                         Yapısal Özelliği, Oturma Pozisyonu ve Gerekli Materyalleri ...................................... 14
                                     1.1.1. Kanunun Tarihçesi .................................................................................................................14
                                     1.1.2. Kanunun Yapısal Özellikleri ................................................................................................16
                                     1.1.3. Doğru Oturma ve Çalma Pozisyonu ................................................................................21
                                     1.1.4. Ayaklık ve Nota Sehpası ......................................................................................................21
                                     1.1.5. Yüksük, Mızrap ve Akort Anahtarı ....................................................................................22
                                  1.2. Kanunun Ses Sahasının Tanıtımı ............................................................................................ 24
                                     1.2.1. Kanun Çalgısının Ses Genişliği ..........................................................................................24
                                     1.2.2. Kanun Çalgısındaki Natürel Seslerin İsimleri................................................................24
                                     1.2.3. Kanun Çalgısındaki Natürel Seslerin Türk Müziğindeki Perde İsimleri................25
                                  1.3. Mandal Gruplarının Tanıtımı ................................................................................................... 26
                                     1.3.1. Aralarında Boşluk Bulunmayan Mandal Grupları .......................................................26
                                     1.3.2. Aralarında Boşluk Bulunan Mandal Grupları ................................................................27
                                  1.4. Kanunu Akort Etme Çalışmaları .......................................................................... 28
                                     1.4.1. Akordun Önemi ......................................................................................................................28
                                     1.4.2. Akort Etme Yöntemleri .........................................................................................................28
                                     1.4.3. Kanunu Akort Etme ...............................................................................................................29
                                  Ölçme ve Değerlendirme .......................................................................................................................31


             2. ÜNİTE
                               TELLERDEN SES ÇIKARTMA ÇALIŞMALARI ............................................. 34
                                  2.1. Kanun Üzerinde Ellerin Konumuna Dikkat Ederek Yapılacak Mızrap
                                           Çalışmaları ........................................................................................................................................ 34
                                     2.1.1. Kaba Çârgâh ve Acem-aşiran Telleri Üzerinde Mızrap Çalışması...........................34
                                     2.1.2. Çârgâh ve Acem Telleri Üzerinde Mızrap Çalışması ...................................................35
                                     2.1.3. Kaba Çârgâh ve Çârgâh Ses Sahasında Basit Usullerle Mızrap Çalışması ..........36
                                     2.1.4. Kaba Çârgâh ve Tiz Çârgâh Ses Sahasında Basit Usullerle Mızrap Çalışması ....53
                                     2.1.5. Bileşik Usullerle Mızrap Çalışması ....................................................................................88
                                  Ölçme ve Değerlendirme ....................................................................................................................105
                                  Öz Değerlendirme Formu  ...................................................................................................................106




             3. ÜNİTE
                               MANDAL ÇALIŞMALARI .................................................................................108
                                  3.1. Sol El Basit Mandal Kullanımı  ...............................................................................................108
                                     3.1.1. Yegâh, Hüseynî-aşiran, Rast, Dügâh, Bûselik Telleri Üzerinde Mandal
                                     Çalışması ............................................................................................................................................108
                                     3.1.2. Etüt İçinde Mandal Çalışması ..........................................................................................110
                                  Ölçme ve Değerlendirme ....................................................................................................................111
                                  Öz Değerlendirme Formu ....................................................................................................................112















          8
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15