Page 164 - ÇALGI EĞİTİMİ KONTRBAS 9
P. 164

6.4.  1. VE 3. DERECELER ARASI GEÇİŞLİ SERBEST PARÇALAR





                            HAZIRLIK ÇALIŞMASI

                   • Bu konu içerisinde çalacak olduğunuz parçalarda bulunan hız ve gürlük terimlerinden bilme-
                       diklerinizin anlamını araştırınız.

                   • Piyano eşlikli çalışmalarda piyano partisini çalarak size yardımcı olabilecek arkadaşlarınızla
                        ilgili notaları paylaşınız.


                   Müzisyenin hedefi, bir eseri iyi yorumlamanın yanı sıra yorumunu, bir performans eşliğinde sah-
                   nede sergileyerek dinleyicilerle paylaşmak olmalıdır. Bu konu içerisinde yer alan parçaları piyano
                   eşlikli olarak çalıştıktan sonra bu performansınızı sahnede de sergilemek üzere hazırlık yapınız.
                   Sahneye çıkma imkânının olmadıği durumlarda performansınızı mutlaka görüntülü kayıt altına
                   alınız.
                   Sahnedeyken parçayı birlikte seslendirdiğiniz kişi veya kişilerle iş birliği ve iyi bir iletişim hâlinde
                   olmak, müzikal uyumu ve beraberinde iyi performansı getirir. Performans esnasında kendinden
                   emin ve sakin olmak, kendinizi istediğiniz gibi ifade edebilmenizi sağlayacaktır.



                           1. ETKİNLİK


                  • 162 ile 164. sayfalar arasında yer alan 1. ve 3. dereceler arası geçişli parçaları çalmaya başlama-
                      dan önce parçaların tonlarını ve aldıkları değiştirici işaretleri kontrol ediniz.
                  • Parçaları çalarken parmak numaralarını ve yay şekillerini doğru uygulamaya dikkat ediniz.

                  • Parçaları birçok kez tekrar ettikten sonra istenen hızlarda ve istenen dinamikleri uygulayarak
                      çalmaya özen gösteriniz.

                                                             March                   Georg Friedrich HANDEL
                                                                                          (Giorg Fridrih Hendel)


































             162
   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169