Page 62 - ÇALGI EĞİTİMİ NEY 9
P. 62

Çalgı Eğitimi Ney


                                                        ETÜTLER

               Sofyan                 ,                          ,                          ,  U
                       4
                    5
             1.  & 4      w             w            w             w            w             w           . .


               Sofyan                       ,                    ,                   ,

                       4
                    5
             2.  & 4      ˙         ˙         ˙         ˙          ˙        ˙          ˙         ˙        . .


               Sofyan                         ,                  ,                     , U
                       4
                    5
             3.  & 4      ˙          ˙          w                  ˙         ˙           w                . .


                 •  Etütlere çalışırken solunak işaretinin olduğu yerlerde nefes almaya özen
                     gösterin.
                 •  Birinci ve üçüncü etüdün son ölçüsündeki çârgâh perdesini (nota süresini
                     tamamlasa da) nefesinizin sonuna kadar uzatın.
                 •  Birinci etüdün ikinci ölçüsünden üçüncü ölçüsüne, dördüncü ölçüsünden
                     beşinci ölçüsüne geçişteki deyim bağına uymaya özen gösterin.
                 •  Üçüncü ve beşinci ölçülerde segâh perdesini üretmek üzere sağ elinizin
                     yüzük parmağını kapattığınız anda ses kayboluyor ya da kalitesi düşüyorsa
                     nefes şiddetinizi ve işaret parmağınızın deliği tamamen kapatıp kapatma-
                     dığını aynadan kontrol edin.
                 •  Segâh perdesini kaliteli ve rahat bir şekilde üretebilecek seviyeye gelme-
                     den dördüncü uygulamaya geçmeyin.


                      BİLGİ NOTU
                      1.  Segâh perdesi doğal perde olmakla birlikte, kullanılmakta olan Türk mu-
                         sikisi ses sistemi gereği notada değiştirme işareti ile gösterilir.
                      2.  Türk musikisinde segâh perdesi, kullanıldığı tüm makamlarda bir komalık
                         si bemol ile gösterilir ve kullanılır. Anarmoniği (isimleri farklı, sesleri aynı
                         olan notalar) olan sekiz koma diyezli la ise uygulamada sadece makam
                         geçkisi veya transpoze söz konusu olduğunda kullanılır.






                         UYARI
                         Segâh perdesi üretirken neyi dengeli bir şekilde tutmak için sol el
                         orta parmağının deliği kapatmasının bir sakıncası yoktur.















         60
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67