Page 62 - ÇALGI EĞİTİMİ NEY 9
P. 62
Çalgı Eğitimi Ney
ETÜTLER
Sofyan , , , U
4
5
1. & 4 w w w w w w . .
Sofyan , , ,
4
5
2. & 4 ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ ˙ . .
Sofyan , , , U
4
5
3. & 4 ˙ ˙ w ˙ ˙ w . .
• Etütlere çalışırken solunak işaretinin olduğu yerlerde nefes almaya özen
gösterin.
• Birinci ve üçüncü etüdün son ölçüsündeki çârgâh perdesini (nota süresini
tamamlasa da) nefesinizin sonuna kadar uzatın.
• Birinci etüdün ikinci ölçüsünden üçüncü ölçüsüne, dördüncü ölçüsünden
beşinci ölçüsüne geçişteki deyim bağına uymaya özen gösterin.
• Üçüncü ve beşinci ölçülerde segâh perdesini üretmek üzere sağ elinizin
yüzük parmağını kapattığınız anda ses kayboluyor ya da kalitesi düşüyorsa
nefes şiddetinizi ve işaret parmağınızın deliği tamamen kapatıp kapatma-
dığını aynadan kontrol edin.
• Segâh perdesini kaliteli ve rahat bir şekilde üretebilecek seviyeye gelme-
den dördüncü uygulamaya geçmeyin.
BİLGİ NOTU
1. Segâh perdesi doğal perde olmakla birlikte, kullanılmakta olan Türk mu-
sikisi ses sistemi gereği notada değiştirme işareti ile gösterilir.
2. Türk musikisinde segâh perdesi, kullanıldığı tüm makamlarda bir komalık
si bemol ile gösterilir ve kullanılır. Anarmoniği (isimleri farklı, sesleri aynı
olan notalar) olan sekiz koma diyezli la ise uygulamada sadece makam
geçkisi veya transpoze söz konusu olduğunda kullanılır.
UYARI
Segâh perdesi üretirken neyi dengeli bir şekilde tutmak için sol el
orta parmağının deliği kapatmasının bir sakıncası yoktur.
60