Page 68 - Çalgı Eğitimi Tambur 9
P. 68

4. TAMBUR İCRA TEKNİKLERİ




               HAZIRLIK ÇALIŞMASI
                   Türk müziğinde tambur sazının gelişimine katkıda bulunan tamburîlerin hayat hikâyelerinin
                 ve önemli eserlerinin yer aldığı bir bilgisayar sunusu hazırlayınız.



                4.1. Sessiz Çarpma (Fiske)
                4.1.1. Sessiz Çarpma

               Tamburun en temel çarpması olan sessiz çarpma, birinci parmak sabit pozisyonda iken her
            zaman üçüncü parmak ile yapılır. Çarpmayı yaparken temel olarak üst mızrap vuruşu kullanılır.
            İleri icra tekniklerinde ise alt üst mızrap kombinasyonu ile yapılabilir.
               Üçüncü parmak, çarpma yapılan notaya baskı uygulamaz sadece telin üstüne dokunur.
            Üçüncü parmağın dokunduğu yerdeki notanın sesi kesinlikle duyulmaz. Birinci parmak sabit iken
            mızrap ve üçüncü parmak senkron olarak çalışır. Üçüncü parmak, tele, mızrap vuruşu yapılmadan
            birkaç salise önce dokunur.
               Sessiz çarpmanın nasıl yapıldığını kavradıkça birinci parmak ile çalınan tüm notalara, otomatik
            olarak sessiz çarpma yapar hâle geleceksiniz.







                     Daha fazla etkinliğe karekodu okutarak yada aşağıdaki bağlantıdan çevrim içi olarak ulaşabilirsiniz.

                     https://ders.eba.gov.tr/ders//redirectContent.
                     jsp?resourceId=02789f3585bb2a13dd2cc3872226db92&resourceType=1&resourceLocation=2


                                            Sessiz Çarpma Nota Yazımı
                 4.1.2. Sessiz Çarpma Alıştırmaları
                Sessiz çarpma alıştırmalarını uygularken üçüncü parmağınızın tele baskı yapmamasına ve
            üçüncü parmağın dokunduğu yerdeki notanın duyulmamasına dikkat ediniz.


                 Alıştırma 1
































         66
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73