Page 127 - Toplu Ses Eğitimi
P. 127
6. ÜNİTE
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 6. ÜNİTE
Performans Görevi
Çalışmanın Adı: Eser Çalışması
Performansın Konusu: İk l , üçlü veya dörtlü gruplardan oluşan öğrenc ler n seçt kler çok sesl b r eser n özel-
l kler , yöres , bestec s , varsa h kâyes hakkında b lg toplayarak sınıf ortamında sunum yapmaları ve eser seslend r-
meler
Performans çalışmasını yaparken
• Seslend r lecek eser kaç sesl se o sayıda grup oluşturmalısınız.
• Seslend r lecek eser n türüne karar vermel s n z.
• Çeş tl kaynaklardan araştırma yaparak konunuzun çer ğ n zeng nleşt reb l rs n z.
• Eser n seslend r lmes nde b r çalgıya ht yaç duyab l rs n z.
• Varsa eser n v deo kayıtlarından ve ses dosyalarından yararlanab l rs n z.
Amacı: Seç len b r eser n sunumunun yapılarak seslend r lmes
Beklenen Beceriler: L teratür tarama, sunum ve cra becer s
Kaynaklar: K taplar, nota ve eser arş vler
Değerlendirme: Puanlama anahtarı
53
Sunum Değerlendirme Ölçeği
Kriter Bölümleri Kriterler Puanlama
Araştırma/L teratür Tarama Araştırılan kaynakların konuyla l şk s 20
Grup Çalışması Üyeler n b rb rler yle uyumu 20
Çalışmanın ver len sürede tamamlanması 10
Sunum
Sunumun amacına uygun hazırlanması ve lg çek c olması 50
Eser Değerlendirme Ölçeği
Kriter Bölümleri Kriterler Puanlama
Sesler n doğru frekansta ver lmes ve ses uyumu
Entonasyon 40
oluşturulması
Art külasyon Kel meler n doğru tela uzunun sağlanması 20
Ses ve Nefes Ses ve nefes egzers zler n n yapılması 20
Nüans Nüans ter mler n n uygulanması 10
Tempo Eser n hızına uygun seslend r lmes 10
ESER UYGULAMALARI 125

