Page 130 - ÇALGI EĞİTİMİ VİYOLA 9
P. 130

Üniteye Başlarken
             Üniteye Başlarken
              Repertuvar oluşturmanın müzikal yetkinliğe katkıları neler olabilir?
              R ep er t u v a r  o lu ş t ur ma n ı n  m ü z ik a l  y e t k in l iğ e  k a t k ıl a r ı  n e l er  o l a b i l ir ?
                           onumda T
                                         onal ve Makamsal Uygulama Dağarcığı
               6.1. I. K
               6.1. I. Konumda Tonal ve Makamsal Uygulama Dağarcığı
               Viyola eğitiminde öğrenilen bilgilerin beceriye dönüşebilmesi için çalışmaların düzenli aralıklarla
            tekrar edilmesi gerekir. Çünkü müzik öğrencilerinin eğitim hayatları boyunca çeşitli müzik türlerine
            ait eserleri tanıması ve çalması hem öğrencilerin mesleki hayatlarına katkıda bulunacak hem de
            öğrencilerin teknik ve müzikal gelişimlerinde faydalı olacaktır. Bu bakımdan tonal müzik, makamsal
            müzik ve popüler müzik uygulama dağarcığında bulunan eserler analiz edilmeli, ezberlenmeli ve
            aşamalı olarak çalışılmalıdır.
               6.1.1. I. Konumda Tonal Eserler

               I. konumda verilen tonal eserleri duruş, viyola tutuş ve yay tekniklerine dikkat ederek çalınız.
            Çalışmalarınızı nitelikli sesler elde edene kadar tekrar ediniz.

                                                    KIRLARA DOĞRU
                                                                                                  Ziya Aydıntan
                                                                                                   (1905-1982)
                                  ≤       . œ        œ     œ        œ            . ˙                ≤
                         4
              Öğrenci  B  4       œ                  J                                             œ


                                   ≤      . œ        œ     œ        œ            . ˙ #              ≤
            Öğretmen  B  4        œ                  J                                             œ
                         4



                                              œ
                      . œ       œ     œ       ≥     ≤      4 . ˙        œ ≤        . œ     œ   œ      œ
                                                    œ
                 B              J                                                          J



                                              ≥     ≤      4 . ˙        œ ≤  œ     . œ
                                                    œ #
                                              œ #
                      . œ
                 B              œ     œ                                                    œ   œ      œ
                                J                                                          J
                     œ      œ      œ       œ        ≤  . œ    œ     œ #   œ         4 . ˙          œ ≤
                 B                                            J



                                                                                                    ≤
                                                    ≤
                            œ
                                                                                                   œ
                 B   œ             œ       œ         . œ      œ    œ      œ          . ˙                œ
                                                              J

                      . œ    œ  œ      œ      œ     œ     œ     œ        . œ   œ    œ #   œ      4 . ˙
                 B           J                                                 J                           . .





                 B    . œ    œ  œ      œ      œ     œ     œ     œ        . œ   œ   œ     œ        . ˙      . .
                                                                               J
                             J

              128    6. ÜNİTE
   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135