Page 130 - ÇALGI EĞİTİMİ VİYOLA 9
P. 130
Üniteye Başlarken
Üniteye Başlarken
Repertuvar oluşturmanın müzikal yetkinliğe katkıları neler olabilir?
R ep er t u v a r o lu ş t ur ma n ı n m ü z ik a l y e t k in l iğ e k a t k ıl a r ı n e l er o l a b i l ir ?
onumda T
onal ve Makamsal Uygulama Dağarcığı
6.1. I. K
6.1. I. Konumda Tonal ve Makamsal Uygulama Dağarcığı
Viyola eğitiminde öğrenilen bilgilerin beceriye dönüşebilmesi için çalışmaların düzenli aralıklarla
tekrar edilmesi gerekir. Çünkü müzik öğrencilerinin eğitim hayatları boyunca çeşitli müzik türlerine
ait eserleri tanıması ve çalması hem öğrencilerin mesleki hayatlarına katkıda bulunacak hem de
öğrencilerin teknik ve müzikal gelişimlerinde faydalı olacaktır. Bu bakımdan tonal müzik, makamsal
müzik ve popüler müzik uygulama dağarcığında bulunan eserler analiz edilmeli, ezberlenmeli ve
aşamalı olarak çalışılmalıdır.
6.1.1. I. Konumda Tonal Eserler
I. konumda verilen tonal eserleri duruş, viyola tutuş ve yay tekniklerine dikkat ederek çalınız.
Çalışmalarınızı nitelikli sesler elde edene kadar tekrar ediniz.
KIRLARA DOĞRU
Ziya Aydıntan
(1905-1982)
≤ . œ œ œ œ . ˙ ≤
4
Öğrenci B 4 œ J œ
≤ . œ œ œ œ . ˙ # ≤
Öğretmen B 4 œ J œ
4
œ
. œ œ œ ≥ ≤ 4 . ˙ œ ≤ . œ œ œ œ
œ
B J J
≥ ≤ 4 . ˙ œ ≤ œ . œ
œ #
œ #
. œ
B œ œ œ œ œ
J J
œ œ œ œ ≤ . œ œ œ # œ 4 . ˙ œ ≤
B J
≤
≤
œ
œ
B œ œ œ . œ œ œ œ . ˙ œ
J
. œ œ œ œ œ œ œ œ . œ œ œ # œ 4 . ˙
B J J . .
B . œ œ œ œ œ œ œ œ . œ œ œ œ . ˙ . .
J
J
128 6. ÜNİTE