Page 100 - Disiplinler Arası Ödev Rehberi
P. 100
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Disiplin 1
10.2 Biyoloji, Kimya Süre Bireysel
Alanları Hafta
Biyoloji Kimya
Sınıf Seviyesi: 10 Sınıf Seviyesi: 10
Ünite Numarası ve Adı: 3. Güncel Çevre Ünite Numarası ve Adı: 3. Hayatımızda Asitler
Sorunları ve İnsan ve Bazlar
Kazanım: Kazanım:
10.3.2.1. Güncel çevre sorunlarının sebeplerini 10.3.3.1. Asitlerin ve bazların fayda ve zararla-
ve olası sonuçlarını değerlendirir. rını açıklar.
a) Güncel çevre sorunları (biyolojik çeşitliliğin a) Asit yağmurlarının oluşumuna, çevreye ve
azalması, hava kirliliği, su kirliliği, toprak kirli- tarihi eserlere etkilerine değinilir.
liği, radyoaktif kirlilik, ses kirliliği, asit yağmur-
ları, küresel iklim değişikliği, erozyon, doğal
hayat alanlarının tahribi ve orman yangınları)
özetlenerek bu sorunların canlılar üzerindeki
olumsuz etkileri belirtilir.
Ödev Konusu Asit Yağmurlarının Etkileri
Amacı Asit yağmurlarının canlılara, doğaya, toprağa ve tarihî eserler gibi kültürel
değerlere verdiği olumsuz etkileri kavrayabilme.
Genel Beceriler Problem Çözme Becerisi, Bilgi Okuryazarlığı Becerisi
Alan Becerileri Çıkarım Yapma Becerisi, Verileri Toplama, İşleme, Yorumlama ve Sonuç
Çıkarma Becerisi
Yönerge Aşağıdaki soruları araştırarak cevaplayınız. Elde ettiğiniz bilgileri infografik
hâle getiriniz.
Sorular 1. Asit yağmurlarının oluşumunun canlılara, tarihî eserlere ve toprağa
etkileri nasıldır?
2. Asit yağmurlarının olumsuz etkilerini gidermek için alınabilecek önlem-
ler nelerdir?
Ölçme ve
Değerlendirme Öğrencilerden Ek 1 Öz Değerlendirme Formu’nu doldurmaları istenir.
100