Page 114 - Disiplinler Arası Ödev Rehberi
P. 114
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
E KAYNAKÇA
Aybek, B. (2001). Disiplinlerarası (bütünleştirilmiş) öğretim yaklaşımı. Eğitim Araştırmaları
Dergisi, 3, 1-7.
Aydın, G. ve Balım, A. G. (2008). Yapılandırmacı yaklaşıma göre modellendirilmiş disiplinler
arası uygulama: Enerji konularının öğretimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Dergisi, 38(2), 145-166.
Başol, G. (2016). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
Doğan, N. (2019). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
Erickson, H.L. (1995). Stirring the head, heart, and soul (redefining curriculum and instructi-
on). California: Corwin Press, Inc.
Goshen Central School District Goshen, [GCSDG]. (September 2007). Homework guideli-
nes, www.gcsny.org/district/Publications/HomeworkGuidelines.pdf Erişim tarihi:09.12.2022
Gürkan, B. (2015). Dördüncü sınıf sosyal bilgiler dersinde kavramsal anlama becerilerinin
geliştirilmesinde bağlamsal öğrenme yaklaşımına dayalı disiplinler arası öğretim uygulama-
ları: bir durum çalışması. Yayımlanmamış doktora tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler
Enstitüsü, Adana.
Jacobs, H.H. (1989). Design options for an integration curriculum, H. H. Jacobs (Ed). Inter-
disciplinary curriculum: Design and implementation. Alexandria, VA: ASCD.
Karakuş, M. ve Aslan, S. (2016). İlkokulda disiplinlerarası öğretime yönelik mevcut durumun
incelenmesi. Elementary Education Online, 15(4), 1325-1344.
Karakuş, M., Turhan-Türkkan, B. ve Karakuş, F. (2017). Fen bilgisi ve ilköğretim matematik
öğretmenlerinin disiplinlerarası yaklaşıma yönelik görüşlerinin belirlenmesi. İlköğretim Online
(elektronik), 16(2), 509-524.
Köstüklü, N. (2001). Sosyal Bilimler ve Tarih Öğretimi, Günay Ofset, Konya
Özkök, A. (2005). Disiplinlerarası yaklaşıma dayalı yaratıcı problem çözme öğretim prog-
ramının yaratıcı problem çözme becerisine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Dergisi, 28, 159-167.
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü. (2022). Sınıf İçi Değerlendirme.
Şen, E. ve Karagül, S. (2020). Kurmaca metinleri değerlendirmeye yönelik rubrik geliştirilme-
si: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Turkish Studies - Education, 15(3), 1951-1961. https://
dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.41821
Yıldırım, A. (1996). Okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin disiplinlerarası yaklaşımın temel
eğitimde kullanımına yönelik görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12,
89-94.
Yurttaş, A., Erdaş Kartal, E. ve Çağlar, A. (2020). Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmenlerinin Disip-
linlerarası Yaklaşımın Temel Eğitimde Kullanımına Yönelik Görüşleri. IBAD Sosyal Bilimler
Dergisi, (8), 226-243.
114