Page 12 - Disiplinler Arası Ödev Rehberi
P. 12
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Disiplin 1 Grup
9.3 Coğrafya, Tarih Süre
Alanları Hafta Çalışması
KAZANIMLAR
Coğrafya Tarih
9.1.4. Dünya’nın şekli ve hareketlerinin etkilerini 9.1.3. Zamanı anlama ve anlamlandırmaya yönelik
değerlendirir. Dünya’nın Güneş sistemi içindeki farklı yaklaşımları analiz eder.
yerine de kısaca değinilir.
a. Farklı toplum ve kültürlerin geçmişin
dönemlendirilmesinde kendi tarihlerindeki
önemli olayları dikkate aldıklarına değinilir.
b. Zaman içerisinde kullanılan farklı takvim
sistemlerine (güneş yılı ve ay yılı esaslı
takvimler) ve Türklerin kullandığı takvimlere
(On İki Hayvanlı Türk Takvimi, miladi takvim,
hicrî takvim, Celâli Takvimi, Rûmî Takvim)
değinilir. Öğrencilerin kendi doğum tarihlerinin
bu takvimlerdeki karşılığını hesaplamaları
sağlanır.
Ödev Konusu Dünya’nın Hareketleri ve Türklerin Kullandığı Takvimler
Amacı Dünya’nın hareketlerinin takvimlerin hazırlanmasındaki etkilerini değerlendirebilme.
Genel Beceriler Bilgi Okuryazarlığı, Eleştirel Düşünme Becerisi, İş Birliği Becerisi
Alan Becerisi Kronolojik Düşünme, Zamanı Algılama
Açıklama Öğrenciler tarafından hazırlanan afişin sınıf panosunda sergilenmesi sağlanır.
Yönerge Öğretmeninizin rehberliğinde 5 kişilik bir grup oluşturunuz. Dünya’nın ve Ay’ın hareket-
lerinden yola çıkarak Türklerin kullandığı takvimlere (On İki Hayvanlı Türk takvimi, miladi
takvim, hicri takvim, Celâli takvim, Rumi takvim) ait afiş hazırlayınız ve hazırladığınız
afişi sınıf panosunda sergileyiniz. Bu afişte aşağıdaki soruların cevaplarının bulunması-
na dikkat ediniz.
1. Türklerin kullandığı takvimlerin ay veya güneş yılı esasına göre mi hazırlandığı
2. Dünya’nın ve Ay’ın hareketlerinin süreleri
3. Türklerin kullandığı takvimlerin ay, yıl süreleri
4. Türklerin kullandığı takvimlerin başlangıçları
5. Türklerin kullandığı takvimlerin kronolojik kullanım sırası
6. Takvimlerin hazırlanma amaçları
Ölçme ve Ek 8 Afiş İçin Dereceleme Ölçeği
Değerlendirme
12