Page 12 - Disiplinler Arası Ödev Rehberi
P. 12

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü




                Disiplin                                                         1            Grup
         9.3                Coğrafya, Tarih                             Süre
                Alanları                                                       Hafta       Çalışması

                                                KAZANIMLAR

               Coğrafya                                      Tarih
             9.1.4. Dünya’nın şekli ve hareketlerinin etkilerini   9.1.3. Zamanı anlama ve anlamlandırmaya yönelik
             değerlendirir. Dünya’nın Güneş sistemi içindeki   farklı yaklaşımları analiz eder.
             yerine de kısaca değinilir.
                                                             a. Farklı toplum ve kültürlerin geçmişin
                                                              dönemlendirilmesinde kendi tarihlerindeki
                                                              önemli olayları dikkate aldıklarına değinilir.
                                                             b. Zaman içerisinde kullanılan farklı takvim
                                                              sistemlerine (güneş yılı ve ay yılı esaslı
                                                              takvimler) ve Türklerin kullandığı takvimlere
                                                              (On İki Hayvanlı Türk Takvimi, miladi takvim,
                                                              hicrî takvim, Celâli Takvimi, Rûmî Takvim)
                                                              değinilir. Öğrencilerin kendi doğum tarihlerinin
                                                              bu takvimlerdeki karşılığını hesaplamaları
                                                              sağlanır.

             Ödev Konusu     Dünya’nın Hareketleri ve Türklerin Kullandığı Takvimler
             Amacı           Dünya’nın hareketlerinin takvimlerin hazırlanmasındaki etkilerini değerlendirebilme.

             Genel Beceriler  Bilgi Okuryazarlığı, Eleştirel Düşünme Becerisi, İş Birliği Becerisi
             Alan Becerisi   Kronolojik Düşünme, Zamanı Algılama
             Açıklama        Öğrenciler tarafından hazırlanan afişin sınıf panosunda sergilenmesi sağlanır.

             Yönerge         Öğretmeninizin rehberliğinde 5 kişilik bir grup oluşturunuz. Dünya’nın ve Ay’ın hareket-
                             lerinden yola çıkarak Türklerin kullandığı takvimlere (On İki Hayvanlı Türk takvimi, miladi
                             takvim, hicri takvim, Celâli takvim, Rumi takvim) ait afiş hazırlayınız ve hazırladığınız
                             afişi sınıf panosunda sergileyiniz. Bu afişte aşağıdaki soruların cevaplarının bulunması-
                             na dikkat ediniz.
                               1. Türklerin kullandığı takvimlerin ay veya güneş yılı esasına göre mi hazırlandığı
                               2. Dünya’nın ve Ay’ın hareketlerinin süreleri
                               3. Türklerin kullandığı takvimlerin ay, yıl süreleri
                               4. Türklerin kullandığı takvimlerin başlangıçları
                               5. Türklerin kullandığı takvimlerin kronolojik kullanım sırası
                               6. Takvimlerin hazırlanma amaçları
             Ölçme ve        Ek 8 Afiş İçin Dereceleme Ölçeği
             Değerlendirme





















           12
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17