Page 50 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Mevzuat
P. 50
48
Altıncı Kısım
Yönetim, Yöneticiler, Diğer Personel ve
Eğitim Ortamları
○
Birinci Bölüm
Yönetim ve Yöneticiler
Yönetim
Madde 77 - (1) Okul yöneticileri; öğretmenlere, öğrencilere, velilere ve çevreye eği-
tim ve öğretimde liderlik yapar, verimliliğin artırılmasına, ekip ruhunun oluşturulma-
sına, okulun çevreyle bütünleşmesine ve kurum kültürünün geliştirilmesine yönelik
çalışmalar yapar, okulu hizmete hazır durumda bulundurur. Bilimsel ve teknolojik
gelişmeler, verimlilik ve saydamlık ilkeleri doğrultusunda okulu sürekli yeniler ve
geliştirir, zamanı ve tüm imkânları okulun amaçlarını gerçekleştirmek için kullanır.
(2) Okul yönetimi;
a) Araştırma ve planlama,
b) Örgütleme,
c) Rehberlik,
ç) İzleme, denetim ve değerlendirme,
d) İletişim ve yönetişim
görevlerini yerine getirir.
Müdür, görev, yetki ve sorumlulukları
Madde 78 - (1) Müdür, Türk millî eğitiminin genel amaçlarına ve temel ilkelerine
uygun olarak Anayasa, kanun, tüzük, yönetmelik, yönerge, genelge ve diğer ilgili
mevzuat hükümleri doğrultusunda okulun amaçlarını gerçekleştirmek üzere tüm
kaynakların etkili ve verimli kullanımından, ekip ruhu anlayışıyla yönetiminden ve
temsilinden birinci derecede sorumlu eğitim ve öğretim lideridir. Müdür, okulu bün-
yesindeki kurul, komisyon ve ekiplerle işbirliği içinde yönetir.
(2) Müdür çalışmalarını valilikçe belirlenen mesai saatleri dâhilinde yapar; görevin
gerektirdiği durumlarda mesai saatleri dışında da çalışmalarını sürdürür.
(3) Müdür, görevinde sevgi ve saygıya dayalı, uyumlu, güven verici, örnek tutum ve
davranış içinde bulunur; mevzuatın kendisine verdiği yetkileri kullanır.
(4) Müdürün görev yetki ve sorumlulukları şunlardır:
a) Öğretim yılı başlamadan önce personelin iş bölümünü yapar ve yazılı olarak bildi-
rir. Öğretmenlerin gerektiğinde görüşlerini de almak suretiyle okutacakları derslere
ilişkin görevlerin dağılımını yapar.