Page 60 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Mevzuat
P. 60

58
          c) Aynı yönetim altında farklı program türü bulunan okullarla sürekli eğitim ve öğre-
          tim yapılan okulların birimlerindeki araç - gerecin sorumluluğu, birimin şefiyle birlik-
          te o birimde görevli bir teknisyene verilir.
          (4) Sorumluluğundaki alan/bölüm, atölye ve laboratuvarın diğer kurum ve kuruluş-
          larla birlikte kullanılması durumunda, protokol hükümleri doğrultusunda yararlanıl-
          masını sağlar.
          (5) Müdür tarafından verilen görevin gerektirdiği diğer görev ve sorumlulukları ye-
          rine getirir.

                                 İkinci Bölüm
                                  Öğretmenler


          Öğretmenlerin görevleri ve sorumlulukları

          Madde 86 - (1) Öğretmenler görevlerini Türk millî eğitiminin genel amaçlarına ve
          temel ilkelerine uygun olarak ilgili mevzuat hükümleri doğrultusunda yapmakla yü-
          kümlüdür.
          (2) Öğretmen çağın bilgi ve teknolojik gelişmelerine bağlı olarak, toplumun ihtiyaç-
          ları doğrultusunda bireyin yetiştirilmesi, geliştirilmesi, değerlerine bağlı nitelikli bir
          insan olarak topluma kazandırılmasına yönelik çalışmalar yaparak toplumsal kalkın-
          mada belirleyici ve öncü bir rol üstlenir.
          (3) Sınıf düzeninden ve yönetiminden sorumlu olan öğretmen, eğitim ve öğretimin
          gerektirdiği fiziksel ve psikolojik ortamı hazırlar. İzleyeceği programı, yöntem ve
          teknikleri öğrenciye açıklar. Öğrencilerin araştırarak, yaparak ve yaşayarak öğren-
          melerini sağlayacak eğitim ve öğretim teknikleri ile teknolojik kaynakları kullanır.
          (4) Okulun her türlü eğitim ve öğretim çalışmalarında görev alan öğretmenlerin gö-
          rev ve sorumlulukları şunlardır:
          a) Eğitim ve öğretim standartlarının geliştirilmesi, okul ve çevre ilişkisinin kurulması
          ve gelişmesine katkı sağlar, işleyişte yönetime yardımcı olur. Tutum ve davranışla-
          rıyla öğrencilere örnek olur.
          b) (Değişik:RG - 28/10/2016 - 29871) Öğrencilerin; öğretim programları doğrultusun-
          da kazanım ve becerilerini hedefleyen, inceleyerek, araştırarak, yaparak ve yaşaya-
          rak öğrenmelerini amaçlayan etkinlikleri planlar ve uygular. Öğrencilerin; bağımsız
          ve yaratıcı düşünmelerine, edinilen bilgilerden sonuçlar çıkarmalarına, tartışmalar-
          da görüşlerini özgürce belirtmelerine ve hoşgörülü olmalarına yönelik gerekli or-
          tamı  hazırlar.  Öğrencilerin,  eğitim  ve  öğretim  çalışmalarında  her  türlü  imkândan
          yararlanmasını sağlar.
          c) Özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilerin yetiştirilmesine ilişkin görevleri yürütür.
          ç) Öğrencilerin kişisel ve grupla çalışma alışkanlığı kazanmalarına önem verir.

          d) Sorumluluğuna verilen öğrenci kulüpleri ve toplum hizmeti çalışmalarıyla ilgili
          görevleri yapar.
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65