Page 22 - Öğrenci Kulüpleri Öğretmen ve Yönetici Rehber Kitabı
P. 22

ların resmî web sitelerinde ve sosyal paylaşım plat-      seçmesi durumunda, kulübün kapanmasının ikna edi-
                formlarında sergilenebilir.                               ci nedenleri olmalı ve paydaşlar konu hakkında bilgi-

            •   Okullarda düzenlenecek sergilere iş birliği yapılan ya    lendirilmelidir.
                da iş birliği yapılması planlanan resmî/özel/uluslarara-  Paydaşların rol ve sorumluluklarının belir-

                sı kurum ve kuruluşların temsilcilerinin katılımı sağla-
                nabilir.                                              lenmesi

            •   Okul bazında yerel kurum ve kuruluşların, üniversite-  Kulüp  çalışmalarının  etkili  şekilde  yürütülmesi
                lerin temsilcilerinin yanı sıra ailelerin, mezun öğren-  için paydaşların rol ve sorumlulukları net bir şe-
                cilerin  katıldıkları  toplantılar  düzenlenerek  destekleri  kilde tanımlanmalıdır.
                sağlanabilir.
                                                                      Danışman öğretmen
            •   Kulüpler, değişim hikâyelerini belgelemeye ve bunla-
                rı  geniş  çapta  paylaşmaya  teşvik  edilebilir.  Kulüpler   •   Her hafta kulüp üyeleri ile bir araya gelerek kulüp fa-
                hikâyeler,  şiirler,  rol  oyunları,  drama,  tartışmalar  ve   aliyetleri,  yürütülen  çalışmaların  gidişatı  konusunda
                kulüp  haber  bültenleri  vb.  aracılığıyla  çalışmalarını   fikir alışverişinde bulunmalıdır.
                belgeleyebilir ve paylaşabilir. Bu paylaşımlarda pay-  •   Kulüp  iç  tüzüğü,  çalışma  planı  oluşturulmasında  ve
                daşların da görünür kılınması ortaklıkların yenilenme-    bunların uygulanmasında öğrencilere aktif bir şekilde
                si ve ortaklık sayısının artırılmasına katkı sağlayabilir.   rehberlik etmelidir.
                Paylaşımlarda okul yönetiminin izni alınmalıdır.
                                                                      •   Kulüp program ve faaliyetlerinin planlanmasında ku-
            •   Kulüp aktiviteleri okul zaman çizelgesine ve çalışma      lüp üyeleri ve diğer paydaşlarla birlikte çalışmalıdır.
                planına entegre edilmelidir.
                                                                      •   Bireysel  kulüp  üyelerine  kişisel  konularda  uygun  bir
            •   Okullarda oluşturulan kulüplerin uzun süre devam et-      şekilde yardımcı olmalıdır.
                mesi sağlanmalıdır. Her sene farklı kulüpler oluştur-
                mak yerine aynı kulüplerin devam etmesine çalışılma-  •   Öğrencileri kulüp çalışmalarına aktif olarak katılmaları
                lıdır. Bu öğrencilerde ve mezunlarda aidiyet hissinin,    konusunda teşvik etmelidir.
                paydaşlarda ise tutarlılık algısının geliştirilmesine kat-  Kulübün  amacı  ve  öğrenme  hedefleri  ile  uyumlu  video
                kı sağlayacaktır. Bir kulübün faaliyetlerini durdurmayı  gösterimleri, geziler, kulübe özel kutlamalar, oyunlar, ulus-


                                                                   18
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27