Page 22 - Öğrenci Kulüpleri Öğretmen ve Yönetici Rehber Kitabı
P. 22
ların resmî web sitelerinde ve sosyal paylaşım plat- seçmesi durumunda, kulübün kapanmasının ikna edi-
formlarında sergilenebilir. ci nedenleri olmalı ve paydaşlar konu hakkında bilgi-
• Okullarda düzenlenecek sergilere iş birliği yapılan ya lendirilmelidir.
da iş birliği yapılması planlanan resmî/özel/uluslarara- Paydaşların rol ve sorumluluklarının belir-
sı kurum ve kuruluşların temsilcilerinin katılımı sağla-
nabilir. lenmesi
• Okul bazında yerel kurum ve kuruluşların, üniversite- Kulüp çalışmalarının etkili şekilde yürütülmesi
lerin temsilcilerinin yanı sıra ailelerin, mezun öğren- için paydaşların rol ve sorumlulukları net bir şe-
cilerin katıldıkları toplantılar düzenlenerek destekleri kilde tanımlanmalıdır.
sağlanabilir.
Danışman öğretmen
• Kulüpler, değişim hikâyelerini belgelemeye ve bunla-
rı geniş çapta paylaşmaya teşvik edilebilir. Kulüpler • Her hafta kulüp üyeleri ile bir araya gelerek kulüp fa-
hikâyeler, şiirler, rol oyunları, drama, tartışmalar ve aliyetleri, yürütülen çalışmaların gidişatı konusunda
kulüp haber bültenleri vb. aracılığıyla çalışmalarını fikir alışverişinde bulunmalıdır.
belgeleyebilir ve paylaşabilir. Bu paylaşımlarda pay- • Kulüp iç tüzüğü, çalışma planı oluşturulmasında ve
daşların da görünür kılınması ortaklıkların yenilenme- bunların uygulanmasında öğrencilere aktif bir şekilde
si ve ortaklık sayısının artırılmasına katkı sağlayabilir. rehberlik etmelidir.
Paylaşımlarda okul yönetiminin izni alınmalıdır.
• Kulüp program ve faaliyetlerinin planlanmasında ku-
• Kulüp aktiviteleri okul zaman çizelgesine ve çalışma lüp üyeleri ve diğer paydaşlarla birlikte çalışmalıdır.
planına entegre edilmelidir.
• Bireysel kulüp üyelerine kişisel konularda uygun bir
• Okullarda oluşturulan kulüplerin uzun süre devam et- şekilde yardımcı olmalıdır.
mesi sağlanmalıdır. Her sene farklı kulüpler oluştur-
mak yerine aynı kulüplerin devam etmesine çalışılma- • Öğrencileri kulüp çalışmalarına aktif olarak katılmaları
lıdır. Bu öğrencilerde ve mezunlarda aidiyet hissinin, konusunda teşvik etmelidir.
paydaşlarda ise tutarlılık algısının geliştirilmesine kat- Kulübün amacı ve öğrenme hedefleri ile uyumlu video
kı sağlayacaktır. Bir kulübün faaliyetlerini durdurmayı gösterimleri, geziler, kulübe özel kutlamalar, oyunlar, ulus-
18