Page 3 - Öğrenci Kulüpleri Öğretmen ve Yönetici Rehber Kitabı
P. 3

ÖN SÖZ


            Eğitimin ve öğretimin temel amaçlarından biri, öğrencilere birey olma niteliklerini kazandırmak

            ve onları hayata hazırlamaktır. Araştıran, sorgulayan, düşünen ve üreten bir nesil yetiştirmede
            okullara önemli bir rol düşmektedir. Okullar; öğrencilerin kendilerini gerçekleştirdikleri, toplum-

            sallaştıkları ve zihinsel becerilerini geliştirdikleri eğitim kurumlarıdır. Var olan potansiyelini
            açığa çıkararak öğrenciye onun için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak, sahip olduğu

            donanımla topluma katkıda bulunmasını sağlamak ve değişen dünyayla uyumlu bir şekilde

            yaşaması için ona yardımcı olmak, okulların görevleri arasındadır.

            Okullarda dersler her ne kadar öğretim programları doğrultusunda öğrencilerin ilgi ve gerek-

            sinimlerine göre işlense de kazanımların ulaşmadığı noktalar olabilmektedir. Bu noktalara

            ulaşmak; okullarda yürütülen öğrencilerin fiziksel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişimini des-
            tekleyen, akademik çalışmaları zenginleştiren, zamanı doğru ve etkili kullanmayı öğreten,

            estetik duyarlılık katan, liderlik, sorumluluk alma ve öz disiplin gibi kişisel becerilerin hayatın
            içinde uygulanarak kazanılmasını sağlayan faaliyetler aracılığıyla olabilmektedir. Öğrenci ku-

            lüpleri de bu faaliyetlerden biridir.


            Bu rehberde okulda yürütülecek öğrenci kulüpleri çalışmalarının etkili ve verimli bir şekilde
            nasıl yapılandırılabileceğine ve uygulanabileceğine ilişkin öneriler yer almaktadır. Hazırlanan

            rehberin faydalı olmasını dilerim.

                                                                                          Halil İbrahim TOPÇU
                                                                                       Ortaöğretim Genel Müdürü
   1   2   3   4   5   6   7   8