Page 3 - Öğrenci Kulüpleri Öğretmen ve Yönetici Rehber Kitabı
P. 3
ÖN SÖZ
Eğitimin ve öğretimin temel amaçlarından biri, öğrencilere birey olma niteliklerini kazandırmak
ve onları hayata hazırlamaktır. Araştıran, sorgulayan, düşünen ve üreten bir nesil yetiştirmede
okullara önemli bir rol düşmektedir. Okullar; öğrencilerin kendilerini gerçekleştirdikleri, toplum-
sallaştıkları ve zihinsel becerilerini geliştirdikleri eğitim kurumlarıdır. Var olan potansiyelini
açığa çıkararak öğrenciye onun için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak, sahip olduğu
donanımla topluma katkıda bulunmasını sağlamak ve değişen dünyayla uyumlu bir şekilde
yaşaması için ona yardımcı olmak, okulların görevleri arasındadır.
Okullarda dersler her ne kadar öğretim programları doğrultusunda öğrencilerin ilgi ve gerek-
sinimlerine göre işlense de kazanımların ulaşmadığı noktalar olabilmektedir. Bu noktalara
ulaşmak; okullarda yürütülen öğrencilerin fiziksel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişimini des-
tekleyen, akademik çalışmaları zenginleştiren, zamanı doğru ve etkili kullanmayı öğreten,
estetik duyarlılık katan, liderlik, sorumluluk alma ve öz disiplin gibi kişisel becerilerin hayatın
içinde uygulanarak kazanılmasını sağlayan faaliyetler aracılığıyla olabilmektedir. Öğrenci ku-
lüpleri de bu faaliyetlerden biridir.
Bu rehberde okulda yürütülecek öğrenci kulüpleri çalışmalarının etkili ve verimli bir şekilde
nasıl yapılandırılabileceğine ve uygulanabileceğine ilişkin öneriler yer almaktadır. Hazırlanan
rehberin faydalı olmasını dilerim.
Halil İbrahim TOPÇU
Ortaöğretim Genel Müdürü