Page 162 - Biyoloji Sınıf İçi Değerlendirme
P. 162

BİYOLOJİ        SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME





              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 1





             DERS                           BİYOLOJİ


             SINIF                          12

             ÜNİTE                          Genden Proteine

             KONU                           Nükleik Asitlerin Keşfi ve Önemi

             KAZANIM                        12.1.1.3. Hücredeki genetik materyalin organizasyonunda parça bütün
                                            ilişkisi kurar.
             Kazanım Açıklaması             b. Gen ve DNA ilişkisi üzerinde durulur.

             KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ      Analiz

             ÖNERİLEN SÜRE                  10 Dakika


             ÖLÇME ARACI                    Kelime İlişkilendirme Testi


                                            Öğrencinin genetik materyal kavramı ile ilgili zihninde çağrışım ya-
                                            pan kelime veya kavramları yazması, yazdığı bu kelime veya kavram-
             ÖĞRENCİDEN BEKLENEN
                                            ları genetik materyal ile birlikte kullanarak anlamlı cümleler kurması
                                            beklenir.







                                            I. Bölüm: Öğrencinin genetik materyal ile ilişkili ürettiği her bir kelime
                                            veya kavram için 1 puan verilir.
             DEĞERLENDİRME

                                            II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.







                                            Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bu-
                                            lunuşluk  düzeylerinin  belirlenmesi  amacıyla  kullanılması  duru-
                                            munda: Öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf
                                            yönlerinin belirlenmesi ve öğretim sürecinin öğrenci ihtiyaçlarına göre
                                            planlanması önerilir.
             GERİ BİLDİRİM
                                            Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumun-
                                            da: Değerlendirme sonunda yeterli sayıda kelime yazamayan, anlam-
                                            lı cümle kuramayan öğrencilerin konuyu tekrar etmeleri önerilir. Sınıf
                                            genelinde öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen
                                            tarafından konunun tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgıla-
                                            rının giderilmesi gerekmektedir.





        162
   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167