Page 37 - Biyoloji Sınıf İçi Değerlendirme
P. 37

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 5



                DERS                           BİYOLOJİ

                SINIF                          9

                ÜNİTE                          Yaşam Bilimi Biyoloji
                KONU                           Canlıların Yapısında Bulunan Temel Bileşikler
                KAZANIM                        9.1.2.2. Lipit, karbonhidrat, protein, vitamin, su ve minerallerin sağlıklı
                                               beslenme ile ilişkisini kurar.
                Kazanım Açıklaması             b. Öğrencilerin kendi yaş grubu için bir haftalık sağlıklı beslenme prog-
                                               ramı hazırlamaları sağlanır.

                KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ      Analiz
                ÖNERİLEN SÜRE                  5 Ay

                ÖLÇME ARACI                    Proje
                                               PROJENİN İÇERİĞİ
                                                   •   Öğrencilerin vücudun gereksinimi olan besin öğeleri;
                                                      Karbonhidratlar,
                                                      Lipitler,
                                                      Proteinler,
                                                      Vitaminler,
                                                      Mineraller,
                                                         Su
                                                         hakkında çeşitli kaynaklardan araştırma yapması beklenir.  Be-
                                               sin öğelerinin; yapıları, vücutta üstlendiği görevler, hangi kaynaklar-
                                               dan elde edildikleri, günlük yaşamda doğru veya yanlış kullanımları,
                                               sağlıklı bir bireyde alınması gereken miktarın üstüne çıktığında oluşa-
                                               bilecek sağlık problemlerini araştırması beklenir.
                                                   •    Ayrıca öğrencilerin yakın çevresinde bulunan kendi yaş
                                                        grubundan kişilerlerin beslenme alışkanlıkları ile ilgili görüşme
                                                        formu hazırlaması ve görüşme yapması,
                                                   •    Nicel gözlem yaparak boy - kilo ölçümü alması, bu kişilerin
                                                        vücut kitle indekslerini hesaplayarak kayıt etmesi,
                ÖĞRENCİDEN BEKLENEN                •    Görüşme formu ve nicel gözlem sonucunda elde ettiği verileri
                                                        değerlendirmesi,
                                                   •     Araştırma yaparken yaş, cinsiyet, boy, kilo, hastalık vb.
                                                        durumlarını göz önünde bulundurması,
                                                   •    Kendi yaş grubu için bir haftalık sağlıklı beslenme programı
                                                        hazırlaması,
                                                   •    Elde ettiği tüm verileri kullanıp araştırma raporu hazırlaması,
                                                   •    Poster oluşturarak sınıf ortamında paylaşması
                                                        beklenir.

                                               PROJE RAPORU
                                               Araştırma  raporunun  aşağıdaki  başlıklara  göre  hazırlanması  gerek-
                                               mektedir.
                                                    •     Projenin konusu
                                                    •     Projenin amacı
                                                    •     Kullanılan yöntem
                                                    •     Bulgular
                                                    •     Sonuç ve tartışma
                                                    •     Kaynakça

                                                                                                              37
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42