Page 78 - Biyoloji Sınıf İçi Değerlendirme
P. 78
BİYOLOJİ SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 2
DERS BİYOLOJİ
SINIF 10
ÜNİTE Hücre Bölünmeleri
KONU Mayoz ve Eşeyli Üreme
KAZANIM 10.1.2.1. Mayozu açıklar.
KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
Öğrencinin, “Mayozun Genel Özellikleri” ile ilgili verilen önermeler-
ÖĞRENCİDEN BEKLENEN
den doğru seçimleri yapması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir.
Öğrencinin 3 tam puan alabilmesi için 3. çıkışa ulaşması gerekmek-
tedir.
Örnek 1:
3. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru se-
çim yapmış ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek
doğru seçim yapmış ve 5. önermeye ulaşmıştır. 5. önerme için ise
DEĞERLENDİRME
(D)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda öğrenci 3 doğru
seçim yapmış ve 3 puan almıştır.
Örnek 2:
2. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru se-
çim yapmış ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek
yanlış seçim yapmış ve 4. önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için (Y)’yi
seçerek yanlış seçim yapmıştır. Bu durumda öğrenci 1 doğru, 2 yan-
lış seçim yapmış ve 1 puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Mayozun Genel Özellikleri” konu-
sunu tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak
sınıfın genelinde meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve
kavram yanılgıları ortaya konularak bunların giderilmesine yönelik
çalışmaların yapılması önerilir.
78