Page 30 - Cografya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı - 10.Sınıf
P. 30

COĞRAFYA            SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 3



          DERS                      COĞRAFYA

          SINIF                     10
          ÜNİTE                     Doğal Sistemler
          KONU                      Dış Kuvvetler

          KAZANIM                   10.1.6. Dış kuvvetleri yer şekillerinin oluşum sürecine etkileri açısından açıklar.

          KAZANIMIN                 Anlama
          BİLİŞSEL DÜZEYİ
          ÖNERİLEN SÜRE             15 Dakika

          ÖLÇME ARACI               Yapılandırılmış Grid
          ÖĞRENCİDEN                Öğrencilerden “Dış Kuvvetler” ile ilgili verilen önermelerden yola çıkarak doğru
          BEKLENEN                  seçimler yapması beklenir.
                                    Doğru Cevaplar:
                                    I. 1, 2, 4 ve 6
                                    II.  3 ve 9
                                    III. 5 ve 7
                                    IV. 8
                                    V. 1, 2, 3, 4 ve 6
                                    VI. 2, 5, 7 ve 9
                                    VII. 3 ve 9


                                    Örnek 1:
                                    Öğrenci II. soru için “3 ve 9” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
                                    C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre;
                                    C1 = 2, C2 = 2, C3 = 0 ve C4 = 7’dir.
                                    Formül:
          DEĞERLENDİRME             (C1:C2) - (C3:C4) = (2/2) – (0/7) = 1 olacaktır.
                                    Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
                                    eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı puanı göster-
                                    mektedir.
                                    (1+1) · 5 = 10 puan
                                    Örnek 2:
                                    Öğrenci V. soru için “1, 2, 3 ve 5” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda; C1 = 3, C2 = 5, C3 =1 ve C4 = 4’tür.
                                    (C1:C2) - (C3:C4) = (3/5) – (1/4) = 0,35 olacaktır.
                                    Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 6,75, öğrencinin
                                    aldığı puanı göstermektedir.
                                    (0,35+1) x 5 = 6,75
                                    Örnek 3:
                                    Öğrenci VI. soru için “1, 2, 3, 4 ve 8” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda; C1 = 1, C2 = 4, C3 = 4 ve C4 = 5’tir.
                                    (C1:C2) - (C3:C4) = (1/4) – (4/5) = 0,25 - 0,8 = -0,55 olacaktır.
                                    Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 2,25, öğrencinin
                                    aldığı puanı göstermektedir.
                                    (-0,55+1) · 5 = 2,25





        30
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35