Page 37 - Cografya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı - 10.Sınıf
P. 37

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 6




             DERS                     COĞRAFYA

             SINIF                    10
             ÜNİTE                    Doğal Sistemler
             KONU                     Bitki Toplulukları ve Türleri

             KAZANIM                  10.1.15. Bitki toplulukları ve türlerini genel özelliklerine göre sınıflandırır.
             KAZANIMIN                Anlama
             BİLİŞSEL DÜZEYİ
             ÖNERİLEN SÜRE            4 ay

             ÖLÇME ARACI              Performans Görevi
                                             4-6 kişilik oluşturulan gruplardaki öğrencilerden;

                                      – Bitki türleri ve sınıflandırmasına dair araştırma yapması,
                                      – Konuya dair yazılmış veya yarım kalmış basılı / dijital kayıtlar hazırlaması veya
                                         toplaması,
                                      – Grup veya bireysel olarak yapılan ödevlere ait dokümanları bir araya getirmesi,
                                      – Ödevler, arazi gezisi veya sınıf ortamında öğretmenin yazdığı anekdotları biriktir-
                                         mesi,
                                      – Bitkilerin yaşanılan çevrede arazi gezileri veya bireysel geziler/araştırmalar sonu-
                                       cu görsel olarak kayıt altına alınması,
             ÖĞRENCİDEN               – Yaşanılan çevreyle ilgili yapılan arazi gezilerinde bitki türlerinin tespitinde kullanı-
             BEKLENEN
                                         lan; yaprak, dal, meyve, kozalak, çiçek, kök gibi unsurların toplaması,
                                      – Gözlemlenen bir bitkinin türünü tanımlamayla ilgili tecrübe kazanması,
                                      – Türkiye’de yetişen başlıca bitkilerin uluslararası literatürdeki yeri, ismi ve önemini
                                         vurgulayan çalışma örneklerine yer vermesi,
                                      – Yaşanılan bölgenin bitki varlığıyla ilgili tablo veya grafik hazırlanması,
                                      – Bitki tanımlamada kullanılan unsurlar ve fotoğraflar, araştırmada elde edilen bil-
                                       giler ve çalışma basamaklarının raporlaştırılması, poster/afiş ve dijital içerik (su-
                                       num) şeklinde hazırlaması beklenir.

                                      *Öğrencilerden tüm çalışmalarını yıl sonunda sergilemeleri ve bu sergiyle ilgili
                                      fotoğrafları ortak öğrenci ürün dosyası içerisinde toplamaları istenir.

                                      – Dereceleme ölçeği
                                      – Öz değerlendirme
               DEĞERLENDİRME          * Öğrenci ürün dosyasına hangi çalışmaların dâhil edileceğine öğrenci ve öğret-
                                       men birlikte karar verebilir. Bu çalışmalara göre öğretmen öğrencisini değerlen-
                                       direcektir.


                                      Bitki toplulukları ve türleri konusunda dosyada eksik tespit edilen veriler öğret-
                                      men tarafından öğrencilere bildirilir ve tamamlamaları için ek bir süre verilebilir.
             GERİ BİLDİRİM
                                      Öğrencilerin geliştirilmesi gereken ve güçlü yönlerinin belirtildiği bir görüş yazısı
                                      dosyaya eklenebilir.






                                                                                                              37
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42