Page 49 - Cografya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı - 10.Sınıf
P. 49
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 10
DERS COĞRAFYA
SINIF 10
ÜNİTE Küresel Ortam: Bölgeler ve Ülkeler
KONU Uluslararası Ulaşım Hatları
10.3.1. Uluslararası ulaşım hatlarını bölgesel ve küresel etkileri açısından analiz
KAZANIM
eder.
KAZANIMIN Analiz
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 30 dakika
ÖLÇME ARACI Açık Uçlu Soru
Öğrencinin uluslararası ulaşım hatları ile ilgili harita ve açıklamalardan yola çı-
ÖĞRENCİDEN karak sorulara cevap vermeleri, ulaşım hatlarını bölgesel ve küresel etkileri açısın-
BEKLENEN dan analiz etmeleri beklenir.
1. Soru:
Kral Yolu, İpek Yolu, Baharat Yolu gibi ticaret yollarının İlk ve Orta çağlardan sonra
öneminin azalmasının en önemli sebebi deniz yollarının keşfi ve demiryollarının
gelişmesidir.
(Öğrencinin deniz yollarını keşfetmesini belirtmesi 2 puan, demiryollarının geliş-
mesini belirtmesi 2 puan olmak üzere toplam 4 puandır.)
2. Soru:
DEĞERLENDİRME
Harita üzerinde taralı alanlar ABD (1 puan), Batı Avrupa (1 puan) ve Japonya’dır
(1 puan). Kara yolu ağının en uzun olduğu ülke ABD (1 puan), en sık olduğu yerler
ise Batı Avrupa (1 puan) ve Japonya (1 puan)’dır.
49