Page 187 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 187
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 3
DERS COĞRAFYA
SINIF 12
ÜNİTE Doğal Sistemler
KONU Ekstrem Doğa Olayları
KAZANIM 12.1.1. Doğa olaylarının ekstrem durumlarını ve etkilerini açıklar.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
ÖĞRENCİDEN Öğrencilerden “Ekstrem Doğa Olayları ’’ ile ilgili verilen önermelerden yola çı-
BEKLENEN karak doğru seçimler yapması beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 1, 6, 7 ve 9
II. 2
III. 5, 11 ve 15
IV. 4, 5, 11 ve 12
V. 10, 13, 14 ve 16
VI. 3 ve 8
Örnek 1:
Öğrenci II. soru için “2 ve 9” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre;
C1 = 1, C2 = 1, C3 = 1 ve C4 = 15’tir.
Formül:
(C1:C2) - (C3:C4) = (1/1) – (1/15) = 0,93 olacaktır.
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 0,93 olduğu görülmektedir. Bu değere
DEĞERLENDİRME 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 9,667 öğrencinin aldığı puanı gös-
termektedir.
(0,93+1) · 5 = 9,667 puan
Örnek 2:
Öğrenci III. soru için “4, 5, 11 ve 15” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda; C1 = 3, C2 = 4, C3 =1 ve C4 = 12’dir.
(C1:C2) - (C3:C4) = (3/4) – (1/12) = 0,667 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8,335 öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
(0,667+1)· 5 = 8,335
Örnek 3:
Öğrenci VI. soru için “3 ve 8” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda; C1 = 2, C2 = 2, C3 = 0 ve C4 = 14’tür
(C1:C2) - (C3:C4) = (2/2) – (0/14) = 1 - 0 = 1 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 9,3 öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
(1+1) · 5 = 10
187