Page 187 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 187

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 3




             DERS                     COĞRAFYA

             SINIF                    12
             ÜNİTE                    Doğal Sistemler
             KONU                     Ekstrem Doğa Olayları
             KAZANIM                  12.1.1. Doğa olaylarının ekstrem durumlarını ve etkilerini açıklar.

             KAZANIMIN
             BİLİŞSEL DÜZEYİ          Anlama
             ÖNERİLEN SÜRE            15 Dakika
             ÖLÇME ARACI              Yapılandırılmış Grid
             ÖĞRENCİDEN               Öğrencilerden “Ekstrem Doğa Olayları ’’ ile ilgili verilen önermelerden yola çı-
             BEKLENEN                 karak doğru seçimler yapması beklenir.


                                      Doğru Cevaplar:
                                          I.     1, 6, 7 ve 9
                                          II.    2
                                          III.   5, 11 ve 15
                                          IV.    4, 5, 11 ve 12
                                          V.     10, 13, 14 ve 16
                                          VI.    3 ve 8

                                      Örnek 1:
                                      Öğrenci II. soru için “2 ve 9” cevabını vermiş olsun.
                                      Bu durumda;
                                      C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
                                      C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre;
                                      C1 = 1, C2 = 1, C3 = 1 ve C4 = 15’tir.

                                      Formül:
                                      (C1:C2) - (C3:C4) = (1/1) – (1/15) = 0,93 olacaktır.
                                      Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 0,93 olduğu görülmektedir. Bu değere
             DEĞERLENDİRME            1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 9,667 öğrencinin aldığı puanı gös-
                                      termektedir.
                                      (0,93+1) · 5 = 9,667 puan

                                      Örnek 2:
                                      Öğrenci III. soru için “4, 5, 11 ve 15” cevabını vermiş olsun.
                                      Bu durumda; C1 = 3, C2 = 4, C3 =1 ve C4 = 12’dir.
                                      (C1:C2) - (C3:C4) = (3/4) – (1/12) = 0,667 olacaktır.
                                      Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8,335 öğrencinin
                                      aldığı puanı göstermektedir.
                                      (0,667+1)· 5 = 8,335

                                      Örnek 3:
                                      Öğrenci VI. soru için “3 ve 8” cevabını vermiş olsun.
                                      Bu durumda; C1 = 2, C2 = 2, C3 = 0 ve C4 = 14’tür
                                      (C1:C2) - (C3:C4) = (2/2) – (0/14) = 1 - 0 = 1 olacaktır.
                                      Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 9,3 öğrencinin
                                      aldığı puanı göstermektedir.
                                      (1+1) · 5 = 10





                                                                                                             187
   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192