Page 30 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 30

COĞRAFYA            SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 2




           DERS                     COĞRAFYA

           SINIF                    9


           ÜNİTE                    Doğal Sistemler

           KONU                     Coğrafya Bilimi: İnsan ve Doğa

           KAZANIM
                                    9.1.1. Doğa ve insan etkileşimini örneklerle açıklar.
                                    a) Dünyadan ve Türkiye'den örnekler verilir.
           Kazanım Açıklaması
                                    b) Doğa-insan etkileşiminde insanların doğaya karşı göstermesi gereken duyarlı-
                                    lığa yer verilir.

           KAZANIMIN                Anlama
           BİLİŞSEL DÜZEYİ

           ÖNERİLEN SÜRE            2 hafta

           ÖLÇME ARACI              Performans Görevi


                                    Öğrenciden;
                                    - Çalışma planı hazırlaması,
                                    - İnsanların doğadan nasıl yararlandığını gösteren örnekler ve bu örneklerin do-
                                    ğayla ne ölçüde uyumlu oldukları hakkında araştırma yapması,

                                    Araştırma yaparken;
                                      • Doğal ve beşeri ortamların özelliklerini,
           ÖĞRENCİDEN                 • Doğanın insan yaşamına yönelik etkilerinin neler olduğunu,
           BEKLENEN                   • Insanın doğal ortamdan ihtiyaçlarını karşılarken doğanın bilinçsiz kullanımına ait
                                     örnekleri (dünyadan ve Türkiye’den),
                                      • Insanın doğal ortamdan ihtiyaçlarını karşılarken bilinçli davranması ve davranış-
                                     larının sorumluluğunu alması, doğayı işleyiş kurallarına göre kullanması gerekli-
                                     liğine ait örnekleri (dünyadan ve Türkiye’den) araştırması,
                                      • Doğal ortam unsurlarının hangi temel ortamla ilişkili olduğuna dair tablo hazırla-
                                     ması,
                                      • Elde ettiği bilgileri değerlendirerek ve ilgili görsellerden de yararlanarak poster
                                     oluşturup sınıf ortamında sunması beklenir.


           DEĞERLENDİRME            Performans ve Sunu Değerlendirme Ölçeği



                                    Değerlendirme sonuçları dikkate alınarak öğrencinin öğrenme eksikliklerini gider-
           GERİ BİLDİRİM
                                    meye yönelik çalışmalar yapması önerilir.















        30
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35