Page 48 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 48

COĞRAFYA            SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME


            SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9




          DERS                      COĞRAFYA

          SINIF                     9


          ÜNİTE                     Doğal Sistemler

          KONU                      Türkiye’nin Coğrafi Konumu


          KAZANIM                   9.1.5. Koordinat sistemini kullanarak zaman ve yere ait özellikler hakkında çıka-
                                    rımlarda bulunur.
          Kazanım Açıklaması        b) Türkiye’nin konumuna yer verilir.

          KAZANIMIN
          BİLİŞSEL DÜZEYİ           Anlama

          ÖNERİLEN SÜRE             15 Dakika

          ÖLÇME ARACI               Yapılandırılmış Grid

                                    Öğrencilerin  “Türkiye’nin  Coğrafi  Konumu”  ile  ilgili  verilen  kavramları  içeren  ya-
          ÖĞRENCİDEN                pılandırılmış griddeki kutucuk numaralarını kullanarak ilgili soruları cevaplaması
          BEKLENEN
                                    beklenir.
                                    Doğru Cevaplar:
                                    I.1, 4, 6, 7, 8 ve 9
                                    II.2, 3 ve 5
                                    III.1, 2, 4, 7 ve 9
                                    IV.6 ve 8
                                    V.9
                                    VI.1, 4 ve 9


                                    Örnek 1:
                                    Öğrenci II. soru için “2, 3 ve 5” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
                                    C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna
                                    göre;
                                    C1 = 3, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
          DEĞERLENDİRME             Formül:

                                    (C1:C2) - (C3:C4) = 3/3 - 0/6 = 1 olacaktır.
                                    Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
                                    eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı göster-
                                    mektedir.
                                    (1+1) · 5 = 10 puan

                                    Örnek 2:
                                    Öğrenci III. soru için “3, 4 ve 9” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1 = 2, C2 = 5, C3 = 1 ve C4 = 4’tür.
                                    (C1:C2) - (C3:C4) = 2/5 - 1/4 = 0,2 olacaktır.
                                    Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 6 öğrencinin aldığı
                                    puanı göstermektedir.




        48
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53