Page 48 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 48
COĞRAFYA SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9
DERS COĞRAFYA
SINIF 9
ÜNİTE Doğal Sistemler
KONU Türkiye’nin Coğrafi Konumu
KAZANIM 9.1.5. Koordinat sistemini kullanarak zaman ve yere ait özellikler hakkında çıka-
rımlarda bulunur.
Kazanım Açıklaması b) Türkiye’nin konumuna yer verilir.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
Öğrencilerin “Türkiye’nin Coğrafi Konumu” ile ilgili verilen kavramları içeren ya-
ÖĞRENCİDEN pılandırılmış griddeki kutucuk numaralarını kullanarak ilgili soruları cevaplaması
BEKLENEN
beklenir.
Doğru Cevaplar:
I.1, 4, 6, 7, 8 ve 9
II.2, 3 ve 5
III.1, 2, 4, 7 ve 9
IV.6 ve 8
V.9
VI.1, 4 ve 9
Örnek 1:
Öğrenci II. soru için “2, 3 ve 5” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna
göre;
C1 = 3, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
DEĞERLENDİRME Formül:
(C1:C2) - (C3:C4) = 3/3 - 0/6 = 1 olacaktır.
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı göster-
mektedir.
(1+1) · 5 = 10 puan
Örnek 2:
Öğrenci III. soru için “3, 4 ve 9” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 2, C2 = 5, C3 = 1 ve C4 = 4’tür.
(C1:C2) - (C3:C4) = 2/5 - 1/4 = 0,2 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 6 öğrencinin aldığı
puanı göstermektedir.
48