Page 90 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 90
COĞRAFYA SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 3
DERS COĞRAFYA
SINIF 10
ÜNİTE Doğal Sistemler
KONU Dış Kuvvetler
KAZANIM 10.1.6. Dış kuvvetleri yer şekillerinin oluşum sürecine etkileri açısından açıklar.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
ÖĞRENCİDEN Öğrencilerden “Dış Kuvvetler” ile ilgili verilen önermelerden yola çıkarak doğru
BEKLENEN seçimler yapması beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 1, 2, 4 ve 6
II. 3 ve 9
III. 5 ve 7
IV. 8
V. 1, 2, 3, 4 ve 6
VI. 2, 5, 7 ve 9
VII. 3 ve 9
Örnek 1:
Öğrenci II. soru için “3 ve 9” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre;
C1 = 2, C2 = 2, C3 = 0 ve C4 = 7’dir.
Formül:
DEĞERLENDİRME (C1:C2) - (C3:C4) = (2/2) – (0/7) = 1 olacaktır.
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı puanı göster-
mektedir.
(1+1) · 5 = 10 puan
Örnek 2:
Öğrenci V. soru için “1, 2, 3 ve 5” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda; C1 = 3, C2 = 5, C3 =1 ve C4 = 4’tür.
(C1:C2) - (C3:C4) = (3/5) – (1/4) = 0,35 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 6,75, öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
(0,35+1) x 5 = 6,75
Örnek 3:
Öğrenci VI. soru için “1, 2, 3, 4 ve 8” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda; C1 = 1, C2 = 4, C3 = 4 ve C4 = 5’tir.
(C1:C2) - (C3:C4) = (1/4) – (4/5) = 0,25 - 0,8 = -0,55 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 2,25, öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
(-0,55+1) · 5 = 2,25
90