Page 90 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 90

COĞRAFYA            SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 3




          DERS                     COĞRAFYA
          SINIF                    10

          ÜNİTE                    Doğal Sistemler
          KONU                     Dış Kuvvetler

          KAZANIM                  10.1.6. Dış kuvvetleri yer şekillerinin oluşum sürecine etkileri açısından açıklar.
          KAZANIMIN
          BİLİŞSEL DÜZEYİ          Anlama
          ÖNERİLEN SÜRE            15 Dakika

          ÖLÇME ARACI              Yapılandırılmış Grid
          ÖĞRENCİDEN               Öğrencilerden “Dış Kuvvetler” ile ilgili verilen önermelerden yola çıkarak doğru
          BEKLENEN                 seçimler yapması beklenir.
                                   Doğru Cevaplar:
                                   I. 1, 2, 4 ve 6
                                   II.  3 ve 9
                                   III. 5 ve 7
                                   IV. 8
                                   V. 1, 2, 3, 4 ve 6
                                   VI. 2, 5, 7 ve 9
                                   VII. 3 ve 9


                                   Örnek 1:
                                   Öğrenci II. soru için “3 ve 9” cevabını vermiş olsun.
                                   Bu durumda;
                                   C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
                                   C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre;
                                   C1 = 2, C2 = 2, C3 = 0 ve C4 = 7’dir.
                                   Formül:
          DEĞERLENDİRME            (C1:C2) - (C3:C4) = (2/2) – (0/7) = 1 olacaktır.
                                   Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
                                   eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı puanı göster-
                                   mektedir.
                                   (1+1) · 5 = 10 puan
                                   Örnek 2:
                                   Öğrenci V. soru için “1, 2, 3 ve 5” cevabını vermiş olsun.
                                   Bu durumda; C1 = 3, C2 = 5, C3 =1 ve C4 = 4’tür.
                                   (C1:C2) - (C3:C4) = (3/5) – (1/4) = 0,35 olacaktır.
                                   Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 6,75, öğrencinin
                                   aldığı puanı göstermektedir.
                                   (0,35+1) x 5 = 6,75
                                   Örnek 3:
                                   Öğrenci VI. soru için “1, 2, 3, 4 ve 8” cevabını vermiş olsun.
                                   Bu durumda; C1 = 1, C2 = 4, C3 = 4 ve C4 = 5’tir.
                                   (C1:C2) - (C3:C4) = (1/4) – (4/5) = 0,25 - 0,8 = -0,55 olacaktır.
                                   Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 2,25, öğrencinin
                                   aldığı puanı göstermektedir.
                                   (-0,55+1) · 5 = 2,25




        90
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95