Page 97 - Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 97

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                  SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 6




              DERS                     COĞRAFYA

              SINIF                    10
              ÜNİTE                    Doğal Sistemler
              KONU                     Bitki Toplulukları ve Türleri

              KAZANIM                  10.1.15. Bitki toplulukları ve türlerini genel özelliklerine göre sınıflandırır.
              KAZANIMIN                Anlama
              BİLİŞSEL DÜZEYİ
              ÖNERİLEN SÜRE            4 ay

              ÖLÇME ARACI              Performans Görevi
                                              4-6 kişilik oluşturulan gruplardaki öğrencilerden;

                                       – Bitki türleri ve sınıflandırmasına dair araştırma yapması,
                                       – Konuya dair yazılmış veya yarım kalmış basılı / dijital kayıtlar hazırlaması veya
                                          toplaması,
                                       – Grup veya bireysel olarak yapılan ödevlere ait dokümanları bir araya getirmesi,
                                       – Ödevler, arazi gezisi veya sınıf ortamında öğretmenin yazdığı anekdotları biriktir-
                                          mesi,
                                       – Bitkilerin yaşanılan çevrede arazi gezileri veya bireysel geziler/araştırmalar sonu-
                                        cu görsel olarak kayıt altına alınması,
              ÖĞRENCİDEN               – Yaşanılan çevreyle ilgili yapılan arazi gezilerinde bitki türlerinin tespitinde kullanı-
              BEKLENEN
                                          lan; yaprak, dal, meyve, kozalak, çiçek, kök gibi unsurların toplaması,
                                       – Gözlemlenen bir bitkinin türünü tanımlamayla ilgili tecrübe kazanması,
                                       – Türkiye’de yetişen başlıca bitkilerin uluslararası literatürdeki yeri, ismi ve önemini
                                          vurgulayan çalışma örneklerine yer vermesi,
                                       – Yaşanılan bölgenin bitki varlığıyla ilgili tablo veya grafik hazırlanması,
                                       – Bitki tanımlamada kullanılan unsurlar ve fotoğraflar, araştırmada elde edilen bil-
                                        giler ve çalışma basamaklarının raporlaştırılması, poster/afiş ve dijital içerik (su-
                                        num) şeklinde hazırlaması beklenir.

                                       *Öğrencilerden tüm çalışmalarını yıl sonunda sergilemeleri ve bu sergiyle ilgili
                                       fotoğrafları ortak öğrenci ürün dosyası içerisinde toplamaları istenir.

                                       – Dereceleme ölçeği
                                       – Öz değerlendirme
                DEĞERLENDİRME          * Öğrenci ürün dosyasına hangi çalışmaların dâhil edileceğine öğrenci ve öğret-
                                        men birlikte karar verebilir. Bu çalışmalara göre öğretmen öğrencisini değerlen-
                                        direcektir.


                                       Bitki toplulukları ve türleri konusunda dosyada eksik tespit edilen veriler öğret-
                                       men tarafından öğrencilere bildirilir ve tamamlamaları için ek bir süre verilebilir.
              GERİ BİLDİRİM
                                       Öğrencilerin geliştirilmesi gereken ve güçlü yönlerinin belirtildiği bir görüş yazısı
                                       dosyaya eklenebilir.






                                                                                                              97
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102