Page 22 - Felsefe Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı - 10.Sınıf
P. 22

FELSEFE             SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




                      3. SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEKLERİNİN YAPISI



                      Hazırlanan rehber kitaplarda sınıf içi değerlendirme örnekleri iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm, öğret-
                      men sayfasıdır ve sınıf içi değerlendirme örneğinin nasıl kullanılması ile puanlanması gerektiği konularında
                      öğretmene rehberlik etmektedir. Ikinci bölüm ise öğrenci sayfasıdır ve öğrencilere verilmek üzere hazırlanmış
                      sınıf içi değerlendirme örneğini içermektedir. Bu sınıf içi değerlendirme örnekleri, örneğin yönergesi ve değer-
                      lendirilmesinde kullanılacak puanlama araçlarından oluşmaktadır.
                                                      I. BÖLÜM - ÖĞRETMEN SAYFASI
                                                                                     Bu görselin bulunduğu
                                                                                     sayfalar ölçme aracıyla ilgili
                                                                                     öğretmene bilgi vermektedir.




                                                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 5

                       Kazanımın bilişsel düzeyi   DERS        FELSEFE
                       Bloom Taksonomisi esas
                                              SINIF            10
                       alınarak belirlenmiştir.
                       Bazı örneklerde bilişsel   ÜNİTE        Felsefe ile Düşünme
                       düzey belirlemede kaza-  KONU           Düşünme ve Akıl Yürütmenin Temel Kavramları
                       nımın açıklaması esas   KAZANIM         10.2.1. Düşünme ve akıl yürütmeye ilişkin kavramları açıklar.
                       alınmıştır.
                                                               a) Görüş, argüman, önerme, tümdengelim, tümevarım, analoji, tutarlılık, çelişiklik,
                                              Kazanım Açıklaması
                                                               gerçeklik, doğruluk ve temellendirme kavramları üzerinde durulur.

                       Önerilen süre tahmini   KAZANIMIN       Anlama
                       olarak verilmiştir. Öğren-  BİLİŞSEL DÜZEYİ
                       cilerin düzeyine ve sınıf   ÖNERİLEN SÜRE  40 Dakika
                       ortamına göre bu süre
                       öğretmen tarafından azal-  ÖLÇME ARACI  Kavram Haritası
                       tılabilir veya arttırılabilir.          Öğrencilerden “düşünme ve akıl yürütme ” ile ilgili verilen kavramları doğru yerleş-
                                              ÖĞRENCİDEN       tirerek bağlantı ifadeleri ile birlikte anlamlı bir cümle oluşturup kavram haritasını
                                              BEKLENEN
                                                               tamamlamaları beklenir.
                                                               Doğru yerleştirilen her kavram 1 puan olarak değerlendirilecektir.
                                                               Kavram haritasında:
                                                               11 kavram olduğundan: 11 x 1 puan = 11 puan
                       Kazanımı ölçmek için                    Öğrencinin alabileceği en yüksek puan 11’ir.
                       kullanılan ölçme aracını
                       göstermektedir.





                                              DEĞERLENDİRME
                       Bu bölümde kullanılan
                       ölçme aracında değerlen-
                       dirmenin nasıl yapılması
                       gerektiği gösterilmektedir.





                       Bu bölümde öğrencilere
                       verilebilecek geri bildirim
                       örnekleri gösterilmektedir.             Kavramları yanlış yerleştiren öğrencilerin “Düşünme ve Akıl Yürütme ” konusunu
                                                               tekrar çalışmaları önerilir. Sınıfın çoğunluğunda kavramlar yanlış yerleştirilmiş ise
                       Öğrencilerin performans-  GERİ BİLDİRİM  öğretmenin “Düşünme ve Akıl Yürütme ” konusunu tekrar etmesi, yanlış öğrenme-
                       larına bağlı olarak öğrenci             leri düzeltmesi ve kavram yanılgılarını gidermesi önerilir.
                       bazlı farklı geri bildirimler
                       verilebilir.
        22
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27