Page 40 - Felsefe Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı - 10.Sınıf
P. 40

FELSEFE             SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



               SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 6






                                                 PERFORMANS GÖREVİ
                                              DÜŞÜNME VE AKIL YÜRÜTME

               Yönerge:

               Sevgili öğrenciler, bu görevde aşağıdaki metinde yer alan akıl yürütme biçimlerini, tutarlı ve çelişik ifadeleri
               bulmanız; tutarlı ve çelişik ifadelerin nedenlerini sınıf ortamında tartışmanız beklenmektedir. Metinde yer alan
               akıl yürütme biçimlerini, tutarlı ve çelişik ifadeleri belirlerken aşağıdaki hususlara dikkat etmeniz size kolaylık
               sağlayacaktır.
               Görevinizi yaparken:

               Akıl yürütme, akıl yürütme biçimleri, tutarlılık ve çelişiklik nedir?

               Metinde geçen akıl yürütme biçimleri, tutarlı ve çelişik ifadeler nelerdir?
               Metinde yer alan tutarlı ve çelişik ifadelerin nedenleri nelerdir?

               sorularının cevaplarını bulmanız size yardımcı olacaktır.

               Görevinizin sonunda:

               Metin ile ilgili sorulara verdiğiniz cevapları not ediniz.
               Metinde bulduğunuz tutarlı ve çelişik ifadelerin nedenleri ile ilgili sınıfta beyin fırtınası yapınız.





                          Sanat güzel olana doğru yol almaktır. Bu yolculuk amacını toplumdan alır ve gü-
                         zele ulaşma çabası, yola çıkanı ışıldatır. Sanatçı eserinde yaşadığı toplumun resmi-
                         ni çeker ve bunu yaparken iyi ya da kötü yönlerine vurgu yapar. Dallanıp budaklanan

                         bir nehir misali üzerinden geçtiği çorak toprakları yeşertir. “Fareli köyün kavalcısı”
                         misali toplumu peşine takar. Ancak müzik bizi güzel olana, iyi olana götürür. İçinde
                         doğduğu toplumu besler ve şekillendirir. Bu şekillendirmeyi normlar aracılığıyla ya-
                         pan ahlak gibi sanat da toplum için yapılan bir etkinliktir. Peki ya sanatçı, bu du-

                         rumda nehrin akışına kapılmış kuru bir yaprak olmuyor mu? Toplumun bunca etkisi
                         altındayken ve ona hizmet etme amacı güderken bir yaratıcılıktan söz edebilir miyiz?
                         Toplum gibi büyük bir bütünü yansıtmak ya da onu iyileştirmek sanatçıyı sınırlan-
                         dırmayacak mı? Bu durumda sanatı zanaata dönüştürmüş olmaz mıyız? Ressam

                         her ne kadar gerçek olanı yansıtmış olsa da tuvalinde kendi zihni, yaratıcılığı ve
                         yeteneği vardır. Sanat belli bir amaca yönelirse sanatçının yaratıcılığı nerede kalır?
                         O halde sanat kesinlikle sanat içindir.

                                                                                                                   OGM Felsefe Komisyonu









        40
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45