Page 64 - Felsefe Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı - 10.Sınıf
P. 64

FELSEFE             SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




                SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 14



             DERS                     FELSEFE

             SINIF                    10
             ÜNİTE                    Felsefenin Temel Konuları ve Problemleri

             KONU                     Bilgi Felsefesi

             KAZANIM                  10.3.2. Bilgi felsefesinin konusunu ve problemlerini açıklar.

             Kazanım Açıklaması       a) “Doğru bilgi mümkün müdür?", "Bilginin kaynağı nedir?", "Bilginin sınırları ve
                                      doğru bilginin ölçütleri nelerdir?” problemlerinden hareketle bilgi felsefesinin konu-
                                      su kısaca açıklanır.

             KAZANIMIN
             BİLİŞSEL DÜZEYİ          Anlama

             ÖNERİLEN SÜRE            10 Dakika


             ÖLÇME ARACI              Kelime İlişkilendirme Testi



                                      Öğrencilerden bilgi ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kavramları yaz-
             ÖĞRENCİDEN               ması, yazdığı bu kavram veya kelimeleri bilgi ile birlikte kullanarak anlamlı cümle-
             BEKLENEN
                                      ler kurması beklenir.






                                      I. Bölüm: Öğrencinin bilgi kavramı ile ilişkili bulduğu her bir kelime veya kavram için
                                      1 puan verilir.
                                      Örnek:
                                      Empirizm, rasyonalizm, kritisizm vb.
             DEĞERLENDİRME

                                      II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
                                      Örnek:
                                      “Rasyonalizme göre bilginin kaynağı akıldır.”







                                      Değerlendirme sonunda yeterli sayıda kelime yazamayan ve anlamlı cümle kura-
                                      mayan öğrencilerin bilgi kavramını tekrar çalışmaları önerilir. Sınıf genelinde öğ-
             GERİ BİLDİRİM
                                      renme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından konunun tekrar
                                      edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.














        64
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69