Page 73 - Felsefe Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı - 10.Sınıf
P. 73

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 18



             DERS                     FELSEFE

             SINIF                    10
             ÜNİTE                    Felsefi Okuma ve Yazma

             KONU                     Felsefi Metin Analizi
             KAZANIM                  10.4.1. Felsefi bir metni analiz eder.

             Kazanım Açıklaması       Felsefi bir metin örneğinde; “Metinde hangi felsefi kavramlar geçmektedir?”, “Me-
                                      tinde hangi felsefi problem veya problemler ele alınmaktadır?”, “Felsefi probleme
                                      veya problemlere filozofun bakış açısı nasıldır?”, “Kullanılan kavramlar ve savu-
                                      nulan görüşler, güncel sorunların anlaşılması ve çözümlenmesi için nasıl bir katkı
                                      sunabilir?” soruları yoluyla analiz ve değerlendirme yapılması sağlanır.
             KAZANIMIN
             BİLİŞSEL DÜZEYİ          Analiz

             ÖNERİLEN SÜRE            20 Dakika

             ÖLÇME ARACI              Açık Uçlu Soru


             ÖĞRENCİDEN               Öğrencinin verilen metni dikkatlice okuması, metni oluşturan bileşenleri tespit ede-
             BEKLENEN                 rek metni analiz etmesi ve metne bağlı sorulara doğru cevap vermesi beklenir.



                                      1. soru: Metinden 13 felsefi kavrama ulaşılabilir. Her doğru kavram için 1 puan ve-
                                      rilecektir.
                                      Örnek: Metinde geçen felsefi kavramlar: değerlendirme (1), düşünme (1), tutarlılık
                                      (1), eylem/eylemsizlik (1), var olma/varoluş (1), değer yargısı (1), yaşam (1), görüş
                                      (1), anlama (1), fenomen (1), değer (1), temellendirme (1), genelleme (1).
                                      2. soru: Öğrencinin metinde ele alınan temel problemi yazması beklenir.  Doğru
                                      yanıt için 1 puan verilecektir.
                                      Örnek: Değer ve değerlendirme kavramları ne anlama gelir?
                                      3. soru: Öğrencinin değer ve değerlendirme kavramının anlamına ilişkin doğru ce-
                                      vabına 1 puan verilecektir.
             DEĞERLENDİRME            Örnek: Bir kavram (değer) tüm yönleriyle bilinmeli, buna uygun kullanılmalıdır.
                                      4. soru: Öğrencinin metinde eleştirilen görüşleri içeren doğru cevabına puan 1 verilecektir.
                                      Örnek: Değer/ değerlendirme kavramının tek yönünün göz önünde bulundurulması
                                      eleştirilmiştir.
                                      5. soru: Öğrencinin “tek yönlü değerlendirme” ye ilişkin açıklamasını içeren doğru
                                      cevabına 1 puan verilecektir.
                                      Örnek: Farklı yönleri ve biçimleri olan değer kavramına ilişkin değerlendirmenin tek
                                      yönlü olmasının ulaşılan yargıda hataya sebep olabileceği belirtilmiş, tek yönlü de-
                                      ğerlendirme bu gerekçeyle eleştirilmiştir.















                                                                                                              73
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78