Page 104 - Fizik Sınıf İçi Değerlendirme
P. 104
FİZİK SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 6
DERS FİZİK
SINIF 11
ÜNİTE Kuvvet ve Hareket
KONU Tork
KAZANIM 11.1.8.1. Tork kavramını açıklar.
Kazanım Açıklaması Torkun yönünü belirlemek için sağ el kuralı verilir.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Kelime İlişkilendirme Testi
Öğrencinin tork kavramı ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kavramla-
ÖĞRENCİDEN
BEKLENEN rı yazması, yazdığı bu kelime veya kavramları tork ile birlikte kullanarak anlamlı
cümleler kurması ve tork ile ilgili bildiklerini çizerek göstermesi beklenir.
I. Bölüm: Tork ile ilişkili her bir kelime veya kavram için 1 puan verilir.
II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
III. Bölüm: Öğrencinin yaptığı çizim aşağıdaki tabloya göre puanlandırılır.
Kelime İlişkilendirme Testi Çizim Çalışması
Değerlendirme Ölçeği
Puanlar Çizimler
Çizim yapılmamış veya yapılan çizim
0
DEĞERLENDİRME tork ile bağlantılı değil.
Tork kavramının bir veya iki boyutu
1
ile ilgili çizimler yapılmış.
Tork kavramının iki veya üç boyutu
2 ile ilgili ve alternatif kavramları içeren
çizimler yapılmış.
Kapsamlı temsil çizimleri (tork kav-
ramının üç veya daha fazla boyutu
3
ile ilgili doğru bilgiler içeren kapsamlı
çizimler) yapılmış.
Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
zeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda: Öğrencilerin hazır
bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim süre-
cinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.
GERİ BİLDİRİM Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda: Değerlen-
dirme sonunda yeterli sayıda kelime yazmayan, anlamlı cümle kurmayan ve yeterli
kapsamda çizim yapmayan öğrencilerin tork kavramını tekrar çalışmaları önerilir.
Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen tara-
fından konunun tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilmesi
gerekmektedir.
104