Page 104 - Fizik Sınıf İçi Değerlendirme
P. 104

FİZİK       SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 6



          DERS                      FİZİK

          SINIF                     11

          ÜNİTE                     Kuvvet ve Hareket

          KONU                      Tork

          KAZANIM                   11.1.8.1. Tork kavramını açıklar.
          Kazanım Açıklaması        Torkun yönünü belirlemek için sağ el kuralı verilir.
          KAZANIMIN
          BİLİŞSEL DÜZEYİ           Anlama
          ÖNERİLEN SÜRE             10 Dakika

          ÖLÇME ARACI               Kelime İlişkilendirme Testi

                                    Öğrencinin tork kavramı ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kavramla-
          ÖĞRENCİDEN
          BEKLENEN                  rı yazması, yazdığı bu kelime veya kavramları tork ile birlikte kullanarak anlamlı
                                    cümleler kurması ve tork ile ilgili bildiklerini çizerek göstermesi beklenir.
                                    I. Bölüm: Tork ile ilişkili her bir kelime veya kavram için 1 puan verilir.
                                    II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
                                    III. Bölüm: Öğrencinin yaptığı çizim aşağıdaki tabloya göre puanlandırılır.

                                                   Kelime İlişkilendirme Testi Çizim Çalışması
                                                             Değerlendirme Ölçeği
                                                   Puanlar                    Çizimler

                                                                  Çizim yapılmamış veya yapılan çizim
                                                      0
          DEĞERLENDİRME                                           tork ile bağlantılı değil.
                                                                  Tork kavramının bir veya iki boyutu
                                                      1
                                                                  ile ilgili çizimler yapılmış.
                                                                  Tork kavramının iki veya üç boyutu
                                                      2           ile ilgili ve alternatif kavramları içeren
                                                                  çizimler yapılmış.
                                                                  Kapsamlı temsil çizimleri (tork kav-
                                                                  ramının üç veya daha fazla boyutu
                                                      3
                                                                  ile ilgili doğru bilgiler içeren kapsamlı
                                                                  çizimler) yapılmış.



                                    Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
                                    zeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda: Öğrencilerin hazır
                                    bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim süre-
                                    cinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.
          GERİ BİLDİRİM             Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda: Değerlen-
                                    dirme sonunda yeterli sayıda kelime yazmayan, anlamlı cümle kurmayan ve yeterli
                                    kapsamda çizim yapmayan öğrencilerin tork kavramını tekrar çalışmaları önerilir.
                                    Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen tara-
                                    fından konunun tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilmesi
                                    gerekmektedir.

        104
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109