Page 85 - Fizik Sınıf İçi Değerlendirme
P. 85

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 13



             DERS                     FİZİK

             SINIF                    10

             ÜNİTE                    Optik

             KONU                     Küresel Aynalar

             KAZANIM                  10.4.5.1. Küresel aynalarda odak noktası, merkez, tepe noktası ve asal eksen kav-
                                      ramlarını açıklar.
             Kazanım Açıklaması       Küresel aynalarda özel ışınların yansımasının çizilmesi sağlanır.

             KAZANIMIN                Anlama
             BİLİŞSEL DÜZEYİ
             ÖNERİLEN SÜRE            10 Dakika

             ÖLÇME ARACI              Kelime İlişkilendirme Testi
                                      Öğrencinin küresel ayna kavramı ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kav-
             ÖĞRENCİDEN               ramları yazması, yazdığı bu kelime veya kavramları küresel ayna ile birlikte kullana-
             BEKLENEN                 rak anlamlı  cümleler kurması ve küresel ayna ile ilgili bildiklerini çizerek göstermesi
                                      beklenir.
                                      I. Bölüm: Küresel ayna ile ilişkili her bir kelime veya kavram için 1 puan verilir.
                                      II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
                                      III. Bölüm: Öğrencinin yaptığı çizim aşağıdaki tabloya göre puanlandırılır.


                                           Kelime İlişkilendirme Testi Çizim Çalışması Değerlendirme Ölçeği

                                             Puanlar                         Çizimler
                                            0          Çizim yapılmamış veya yapılan çizim küresel ayna ile
                                                       bağlantılı değil.
             DEĞERLENDİRME
                                            1          Küresel ayna kavramının bir veya iki boyutu ile ilgili
                                                       çizimler yapılmış.
                                            2          Küresel ayna kavramının iki veya üç boyutu ile ilgili ve
                                                       alternatif kavramları içeren çizimler yapılmış.
                                            3          Kapsamlı temsil çizimleri (küresel ayna kavramının üç
                                                       veya daha fazla boyutu ile ilgili doğru bilgiler içeren kap-
                                                       samlı çizimler) yapılmış.




                                      Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
                                      zeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda: Öğrencilerin hazır
                                      bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim süre-
                                      cinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.

             GERİ BİLDİRİM            Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda: Değer-
                                      lendirme sonunda yeterli sayıda kelime yazmayan, anlamlı cümle kurmayan ve
                                      yeterli kapsamda çizim yapmayan öğrencilerin küresel aynalar konusunu tekrar ça-
                                      lışmaları önerilir. Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda
                                      öğretmen tarafından konunun tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının
                                      giderilmesi gerekmektedir.





                                                                                                              85
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90