Page 93 - Fizik Sınıf İçi Değerlendirme
P. 93
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 2
DERS FİZİK
SINIF 11
ÜNİTE Kuvvet ve Hareket
KONU Fiziğin Uygulama Alanları
KAZANIM 11.1.6.1. Yapılan iş ile enerji arasındaki ilişkiyi analiz eder.
Kazanım Açıklaması a) Kuvvet-yol grafiğinden faydalanılarak iş hesaplamaları yapılır.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Analiz
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
ÖĞRENCİDEN
BEKLENEN Öğrencinin, Kuvvet-Yol grafiği ile ilgili verilen önermelerden doğru seçimleri yap-
ması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3 tam
puan alabilmesi için 6. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
6. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 6.
önermeye ulaşmıştır. 6. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 6. çıkışa
ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.
DEĞERLENDİRME
Örnek 2:
2. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve
2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 4.
önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 2. çıkışa
ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 1 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 1 puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Yapılan İş ve Enerji” konusunu tekrar çalışmaları
önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konula-
rak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.
93