Page 125 - Kimya Sınıf İçi Değerlendirme
P. 125

Sınıf İçi Değerlendirme Örneği 3
                                                                                       ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




            SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 3




           DERS                          KİMYA

           SINIF                         12
           ÜNİTE                         Kimya ve Elektrik

           KONU                          Elektroliz

           KAZANIM                       12.1.5.2. Kimyasal maddelerin elektroliz yöntemiyle elde ediliş sürecini açıklar.
           KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ     Anlama

           ÖNERİLEN SÜRE                 15 Dakika

           ÖLÇME ARACI                   Kelime İlişkilendirme Testi

                                         Öğrencinin, elektroliz ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kavramları yaz-
           ÖĞRENCİDEN BEKLENEN           ması, yazdığı bu kavram veya kelimeleri elektroliz ile birlikte kullanarak anlamlı
                                         cümleler kurması ve elektroliz ile ilgili bildiklerini kavram ağında göstermesi bek-
                                         lenir.

                                          I. Bölüm: Elektroliz ile ilişkili her bir kelime veya kavram için 1 puan verilir.
                                          II. Bölüm: Yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
                                         III. Bölüm: Öğrencinin yaptığı çizim aşağıdaki tabloya göre puanlandırılır.
                                                         Kelime İlişkilendirme Testi Çizim Çalışması
                                                                   Değerlendirme Ölçeği
                                                  Puanlar                     Çizimler
                                                           Çizim yapılmamış veya yapılan çizim elektroliz ile ilgili
           DEĞERLENDİRME                             0     değil.
                                                           Elektroliz kavramının bir veya iki boyutu ile ilgili çizimler
                                                     1
                                                           yapılmış.
                                                           Elektroliz kavramının iki veya üç boyutu ile ilgili ve alter-
                                                     2
                                                           natif kavramları içeren çizimler yapılmış.
                                                           Kapsamlı temsil çizimleri (“Elektroliz” kavramının üç veya
                                                     3     daha fazla boyutu ile ilgili kapsamlı doğru bilgiler içeren)
                                                           yapılmış.


                                         Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
                                         zeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda: Öğrencilerin hazır
                                         bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim sü-
                                         recinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.


           GERİ BİLDİRİM                 Bu  ölçme  aracının  konu  işlendikten  sonra  kullanılması  durumunda:
                                         Değerlendirme sonunda yeterli sayıda kelime yazmayan, anlamlı cümle kurmayan
                                         ve yeterli kapsamda kavram ağı oluşturmayan öğrencilerin elektroliz ve ilgili kavram-
                                         ları tekrar çalışmaları önerilir. Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi
                                         durumunda öğretmen tarafından konunun tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram
                                         yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.







                                                                                                             125
   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130