Page 135 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 135

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 2



          DERS                      MATEMATİK
          SINIF                     12

          ÖĞRENME ALANI             Sayılar ve Cebir
          ALT ÖĞRENME ALANI         Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar
          KONU                      Logaritma Fonksiyonu

          KAZANIM                   12.1.2.3. Logaritma fonksiyonunun özelliklerini kullanarak işlemler yapar.
          KAZANIMIN                 Uygulama
          BİLİŞSEL DÜZEYİ
          ÖNERİLEN SÜRE             20 Dakika

          ÖLÇME ARACI               Yapılandırılmış Grid

          ÖĞRENCİDEN  BEKLE- Öğrencilerin logaritmik ifadeleri içeren yapılandırılmış griddeki kutucuk numa-
          NEN                       ralarını kullanarak ilgili sorulara doğru cevap vermeleri beklenir.
                                    Doğru Cevaplar:
                                      I. 2, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11 ve 12
                                     II. 1 ve 8
                                      III. 1, 3, 6 ve 8
                                      IV. 4, 5, 7, 9 ve 11
                                     V. 10


                                    Örnek 1:
                                    Öğrenci I. soru için 2, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11 ve 12 cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1 = 9, C2 = 9, C3 = 0 ve C4 = 3’tür.
                                                                 9   0
                                    Formül: (C1 : C2) - (C3 : C4) =   -  =  1olacaktır.
                                                                 9   3
                                    Yukarıdaki formül uygulandığında elde edilen sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu
                                    değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı
                                    göstermektedir.
                                         .
          DEĞERLENDİRME             (1+1)   5= 10 puan
                                    Örnek 2:
                                    Öğrenci I. soru için 2, 4, 5, 6, 7, 9, 10 ve 12 cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1 = 8, C2 = 9, C3 = 1 ve C4 = 3’tür.
                                                         8    1    5
                                    (C1 : C2) - (C3 : C4) =   –   =    ~ 0,6 olacaktır.
                                                         9    3    9
                                    Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8, öğrencinin aldığı
                                    puanı göstermektedir.

                                    Örnek 3:
                                    Öğrenci I. soru için 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9 ve 10 cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1 = 7, C2 = 9, C3 = 2 ve C4 = 3’tür.
                                    (C1 : C2) - (C3 : C4) =   7  -  2  =  1  olacaktır.
                                                         9   3    9
                                    Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 5,5 öğrencinin aldığı
                                    puanı göstermektedir.


                                                                                                             135
   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140