Page 135 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 135
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 2
DERS MATEMATİK
SINIF 12
ÖĞRENME ALANI Sayılar ve Cebir
ALT ÖĞRENME ALANI Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar
KONU Logaritma Fonksiyonu
KAZANIM 12.1.2.3. Logaritma fonksiyonunun özelliklerini kullanarak işlemler yapar.
KAZANIMIN Uygulama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 20 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
ÖĞRENCİDEN BEKLE- Öğrencilerin logaritmik ifadeleri içeren yapılandırılmış griddeki kutucuk numa-
NEN ralarını kullanarak ilgili sorulara doğru cevap vermeleri beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 2, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11 ve 12
II. 1 ve 8
III. 1, 3, 6 ve 8
IV. 4, 5, 7, 9 ve 11
V. 10
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için 2, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11 ve 12 cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 9, C2 = 9, C3 = 0 ve C4 = 3’tür.
9 0
Formül: (C1 : C2) - (C3 : C4) = - = 1olacaktır.
9 3
Yukarıdaki formül uygulandığında elde edilen sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu
değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı
göstermektedir.
.
DEĞERLENDİRME (1+1) 5= 10 puan
Örnek 2:
Öğrenci I. soru için 2, 4, 5, 6, 7, 9, 10 ve 12 cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 8, C2 = 9, C3 = 1 ve C4 = 3’tür.
8 1 5
(C1 : C2) - (C3 : C4) = – = ~ 0,6 olacaktır.
9 3 9
Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8, öğrencinin aldığı
puanı göstermektedir.
Örnek 3:
Öğrenci I. soru için 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9 ve 10 cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 7, C2 = 9, C3 = 2 ve C4 = 3’tür.
(C1 : C2) - (C3 : C4) = 7 - 2 = 1 olacaktır.
9 3 9
Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 5,5 öğrencinin aldığı
puanı göstermektedir.
135