Page 34 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı - 10.Sınıf
P. 34

TARİH          SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 4




          DERS                      TARİH

          SINIF                     10
          ÜNİTE                     Devletleşme Sürecinde Savaşçılar ve Askerler


          KONU                      Yeniçeriler ve Devşirme Sistemi

                                    10.3.3. Yeniçeri Ocağının ve devşirme sisteminin Osmanlı devletleşme sürecine
          KAZANIM
                                    etkisini analiz eder.

          KAZANIMIN
          BİLİŞSEL DÜZEYİ           Analiz
          ÖNERİLEN SÜRE             10 Dakika
          ÖLÇME ARACI               Kelime İlişkilendirme Testi

                                    Öğrencinin  devşirme  sistemi  kavramı  ile  ilgili  zihninde  çağrışım  yapan  kelime
          ÖĞRENCİDEN
          BEKLENEN                  veya kavramları yazması, yazdığı bu kelime veya kavramları devşirme sistemi ile
                                    birlikte kullanarak anlamlı cümleler kurması beklenir.

                                    I. Bölüm: Öğrencinin devşirme sistemi ile ilişkili ürettiği her bir kelime veya kav-
                                    ram için 1 puan verilir. Örnek: Yeniçeri Ocağı
          DEĞERLENDİRME
                                    II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir. Örnek: Yeniçeri
                                    Ocağı ilk kez I. Murad Dönemi’nde kurulmuştur.


                                    Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
                                    zeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda: Öğrencilerin hazır
                                    bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim sü-
                                    recinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.
           GERİ BİLDİRİM
                                    Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda: Değer-
                                    lendirme  sonunda  yeterli  sayıda  kelime  yazamayan,  anlamlı  cümle  kuramayan
                                    öğrencilerin konuyu tekrar etmeleri önerilir. Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin
                                    gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından konunun tekrar edilmesi ve tespit
                                    edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.
























        34
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39