Page 56 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı - 10.Sınıf
P. 56

TARİH          SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 12



          DERS                      TARİH
          SINIF                     10
          ÜNİTE                     Dünya Gücü Osmanlı (1453-1595)
          KONU                      1520-1595 Yılları Arasındaki Başlıca Siyasi Gelişmeler

                                    10.5.4. 1520-1595 yılları arasındaki süreçte meydana gelen başlıca siyasi geliş-
          KAZANIM
                                    meleri tarih şeridi ve haritalar üzerinde gösterir.
          KAZANIMIN
          BİLİŞSEL DÜZEYİ           Anlama
          ÖNERİLEN SÜRE             15 Dakika
          ÖLÇME ARACI               Yapılandırılmış Grid
                                    Öğrencilerin “1520-1595 Yılları Arasındaki Başlıca Siyasi Gelişmeler” ile ilgili tica-
          ÖĞRENCİDEN                ret ve ticaret yolları kavramlarını içeren yapılandırılmış griddeki kutucuk numara-
          BEKLENEN                  larını kullanarak “1520-1595 Yılları Arasındaki Başlıca Siyasi Gelişmeler” ile ilgili
                                    soruları cevaplaması beklenir.
                                    Doğru Cevaplar:

                                    I. 1, 2, 4, 5, 7, 8 ve 9
                                    II. 3 ve 6
                                    III. 7 ve 9
                                    IV. 2 ve 8
                                    V. 7, 5, 9, 3, 6, 1, 4, 8 ve 2
                                    Örnek 1:
                                    Öğrenci I. soru için hepsini doğru yaparak “1, 2, 4, 5, 7, 8 ve 9” cevabını vermiş
                                    olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı, C3= Yanlış
                                    seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre
          DEĞERLENDİRME             C1=7, C2=7 C3=0 ve C4=2’dir.
                                    Formül: (C1:C2) – (C3:C4) = 7/7 – 0/2 = 1 olacaktır.
                                    Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
                                    eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı puanı göster-
                                    mektedir.
                                    (1+1) x 5 = 10 puan
                                    Örnek 2:
                                    Öğrenci I. soru için “1, 2, 3, 4, 6 ve 8” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1=4, C2=7, C3=2 ve C4=2’dir.
                                    (C1:C2) – (C3:C4) = 4/7–2/2 = -0,42  olacaktır.
                                    Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 2,10 öğrencinin
                                    aldığı puanı göstermektedir

                                    Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “1520-1595 Yılları Arasındaki Başlıca Siyasi
                                    Gelişmeler” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.

           GERİ BİLDİRİM
                                    Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin  “1520-1595
                                    Yılları Arasındaki Başlıca Siyasi Gelişmeler” konusunu tekrar etmesi, öğrenme
                                    eksikliklerini ve kavram yanılgılarını gidermesi önerilir.




        56
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61