Page 186 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 186

TARİH          SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 10



          DERS                      T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK

          SINIF                     12

          ÜNİTE                     İki Savaş Arasındaki Dönemde Türkiye ve Dünya

          KONU                      Atatürk Dönemi İç Politikadaki Gelişmeler
          KAZANIM                   12.4.1.  Atatürk  Dönemi’nde  Türkiye  Cumhuriyeti’nin  iç  politikasındaki  önemli
                                    gelişmeleri açıklar.


          Kazanım Açıklaması        b) Çok partili hayata geçiş çerçevesinde partileşme çabaları ele alınır.
          KAZANIMIN
          BİLİŞSEL DÜZEYİ           Anlama
          ÖNERİLEN SÜRE             10 Dakika
          ÖLÇME ARACI               Kelime İlişkilendirme Testi

                                    Öğrencinin siyasi partiler kavramı ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya
          ÖĞRENCİDEN                kavramları yazması, yazdığı bu kelime veya kavramları siyasi partiler ile birlikte
          BEKLENEN
                                    kullanarak anlamlı cümleler kurması beklenir.




                                    I. Bölüm: Öğrencinin  siyasi partiler ile ilişkili ürettiği her bir kelime veya kavram
                                    için 1 puan verilir. Örnek: Demokratik hayat

          DEĞERLENDİRME
                                    II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir Örnek:  Siyasi
                                    partiler demokratik hayatın vazgeçilmez unsurları arasında yer alır.











                                    Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk düzey-
                                    lerinin  belirlenmesi  amacıyla  kullanılması  du rumunda:  Öğrencilerin  hazır  bu-
                                    lunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim süreci-
                                    nin öğrenci ihtiyaçları na göre planlanması önerilir.
          GERİ BİLDİRİM
                                    Bu  ölçme  aracının  konu  işlendikten  sonra  kullanılması  duru munda:  Değer-
                                    lendirme  sonunda  yeterli  sayıda  kelime  yazamayan,  anlamlı  cümle  kuramayan
                                    öğrencilerin konuyu tekrar etmeleri öneri lir. Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin
                                    gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından konunun tekrar edilmesi ve tespit
                                    edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.















        186
   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191