Page 39 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı - 10.Sınıf
P. 39

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 5




             DERS                     TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI

             SINIF                    10


             ÖĞRENME ALANI            Şiir

             KONU                     Divan Edebiyatı Şairleri


                                      A.1.  11.  Türün/biçimin  ve  dönemin/akımın  diğer  önemli  yazarlarını  ve  eserlerini
             KAZANIM
                                      sıralar.
             KAZANIMIN
             BİLİŞSEL DÜZEYİ          Hatırlama
             ÖNERİLEN SÜRE            10 Dakika


             ÖLÇME ARACI              Kelime İlişkilendirme Testi


                                      Öğrencinin Fuzûlî ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kavramları yaz-
             ÖĞRENCİDEN
             BEKLENEN                 ması,  yazdığı  bu  kavram  veya  kelimeleri  Fuzûlî  ile  kullanarak  anlamlı  cümleler
                                      kurması beklenir.



                                      I. Bölüm: Öğrencinin “Fuzûlî” ile ilişkili yazdığı her bir kelime veya kavram için 1
                                      puan verilir.
             DEĞERLENDİRME
                                      II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.








                                      Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
                                      zeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda, Değerlendirme so-
                                      nunda  yeterli  sayıda  kelime  yazamayan,  anlamlı  cümle  kuramayan  öğrencilerin
                                      “Fuzûlî” konusunu tekrar çalışmaları önerilir. Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin
             GERİ BİLDİRİM
                                      gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından konunun tekrar edilmesi ve tespit
                                      edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.























                                                                                                              39
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44