Page 81 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı - 10.Sınıf
P. 81
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 18
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 10
ÖĞRENME ALANI Tiyatro
KONU Hikâye, mâni, koşma, anı veya gezi yazısı türleri yazma
B.1. Farklı türlerde metinler yazar.
KAZANIM
Kazanım Açıklaması a. “Ünite, Süre ve İçerikleri” tablosunda belirtilen türlerde yazma çalışmaları yaptırılır.
b. İşlenen farklı türlerde yazma çalışmaları yaptırılır.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Yaratma
ÖNERİLEN SÜRE 5 Ay
ÖLÇME ARACI Proje
Projenin içeriği
Öğrencilerden;
• Hikâye, mâni, koşma, anı, gezi yazısı türlerinin tarihini araştırması,
• Hikâye, mâni, koşma, anı, gezi yazısı türleri hakkında araştırma yapması,
• Hikâye, mâni, koşma, anı, gezi yazısının özelliklerini belirlemesi,
• Hikâye, mâni, koşma, anı, gezi yazısı örnekleri okuması,
• Hikâye, mâni, koşma, anı, gezi yazısına uygun metin yazması,
• Poster hazırlama ve sunması beklenmektedir.
Proje raporu
Araştırma raporunun aşağıdaki başlıklara göre hazırlanması gerekmektedir.
• Projenin konusu
• Projenin amacı
• Kullanılan yöntem
ÖĞRENCİDEN • Bulgular
BEKLENEN • Sonuç ve tartışma
• Kaynakça
Proje sunumu / poster
Oluşturulan posterin;
• Araştırmanın içeriğini kapsayacak şekilde hazırlanması,
• Raporun alt başlıklarını içermesi,
• İlgili görsellerle desteklenmesi,
• İçeriğinde kullanılan kaynakların yer alması beklenmektedir.
Ayrıca;
• Hazırlanan posterin sınıf ortamında sunulması.
• Projede yapılması gereken faaliyetlerin çalışma takvimine göre yapılarak aylık
olarak öğretmenle paylaşılması beklenmektedir.
Proje ve sunu değerlendirme ölçeği
DEĞERLENDİRME
Öz değerlendirme
Çalışma takvimine göre proje çalışmasında her öğrencinin yaptığı faaliyetler aylık
olarak takip edilerek gerekli yönlendirmelerin yapılması önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Proje çalışması süreci sonunda değerlendirme sonuçları dikkate alınarak her öğ-
rencinin öğrenme eksikliklerini gidermeye yönelik çalışmalar yapılması önerilir.
81