Page 81 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı - 10.Sınıf
P. 81

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 18



              DERS                     TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI

              SINIF                    10


              ÖĞRENME ALANI            Tiyatro

              KONU                     Hikâye, mâni, koşma, anı veya gezi yazısı türleri yazma
                                       B.1. Farklı türlerde metinler yazar.
              KAZANIM
              Kazanım Açıklaması       a. “Ünite, Süre ve İçerikleri” tablosunda belirtilen türlerde yazma çalışmaları yaptırılır.
                                       b. İşlenen farklı türlerde yazma çalışmaları yaptırılır.
              KAZANIMIN
              BİLİŞSEL DÜZEYİ          Yaratma
              ÖNERİLEN SÜRE            5 Ay

              ÖLÇME ARACI              Proje

                                       Projenin içeriği
                                       Öğrencilerden;
                                            • Hikâye, mâni, koşma, anı, gezi yazısı türlerinin tarihini araştırması,
                                            • Hikâye, mâni, koşma, anı, gezi yazısı türleri hakkında araştırma yapması,
                                            • Hikâye, mâni, koşma, anı, gezi yazısının özelliklerini belirlemesi,
                                            • Hikâye, mâni, koşma, anı, gezi yazısı örnekleri okuması,
                                            • Hikâye, mâni, koşma, anı, gezi yazısına uygun metin yazması,
                                            • Poster hazırlama ve sunması beklenmektedir.
                                       Proje raporu
                                       Araştırma raporunun aşağıdaki başlıklara göre hazırlanması gerekmektedir.
                                            • Projenin konusu
                                            • Projenin amacı
                                            • Kullanılan yöntem
              ÖĞRENCİDEN                    • Bulgular
              BEKLENEN                      • Sonuç ve tartışma
                                            • Kaynakça

                                       Proje sunumu / poster
                                       Oluşturulan posterin;
                                            • Araştırmanın içeriğini kapsayacak şekilde hazırlanması,
                                            • Raporun alt başlıklarını içermesi,
                                            • İlgili görsellerle desteklenmesi,
                                            • İçeriğinde kullanılan kaynakların yer alması beklenmektedir.
                                       Ayrıca;
                                            • Hazırlanan posterin sınıf ortamında sunulması.
                                            • Projede yapılması gereken faaliyetlerin çalışma takvimine göre yapılarak aylık
                                           olarak öğretmenle paylaşılması beklenmektedir.

                                       Proje ve sunu değerlendirme ölçeği
              DEĞERLENDİRME
                                       Öz değerlendirme
                                       Çalışma takvimine göre proje çalışmasında her öğrencinin yaptığı faaliyetler aylık
                                       olarak takip edilerek gerekli yönlendirmelerin yapılması önerilir.

              GERİ BİLDİRİM
                                       Proje çalışması süreci sonunda değerlendirme sonuçları dikkate alınarak her öğ-
                                       rencinin öğrenme eksikliklerini gidermeye yönelik çalışmalar yapılması önerilir.



                                                                                                              81
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86