Page 41 - Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti
P. 41
Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmaları Öğretmen ve Yönetici Rehber Kitabı
• Eğitim öğretim yılı sonunda gerçekleştirilen sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmaları, ça-
lışma sırasında edinilen deneyimler, çalışmaların etkilerini içeren sunular hazırlanarak çalışmaların
okul geneliyle paylaşılması sağlanır. Bu paylaşım faaliyetlerine velilerin, iş birliği yapılan kurum/
kuruluşların temsilcilerinin de katılımı sağlanabilir. Sunu formatı ya da paylaşım etkinliği türü okul
idaresi ve Sosyal Etkinlikler Kurulu tarafından danışman öğretmenlerin katılımıyla belirlenir.
• Okul genelinde yürütülen sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmalarının okul web sitesinde
ve Bakanlık bünyesinde oluşturulacak Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmaları Modülün-
de paylaşılması sağlanır. Paylaşımlarda fotoğraf, video, kişi, kurum/kuruluş isimleri kullanılacak ise
gerekli onayların alındığından emin olunmalıdır.
• Okulda yürütülen sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmaları eğitim öğretim yılı sonunda
Sosyal Etkinlikler Kurulu tarafından değerlendirilerek Okul Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti
Çalışmaları Yıl Sonu Raporu hazırlanır. İlgili dosyalar ve belgelerle birlikte okul idaresine teslim edilir.
Değerlendirme sürecinde Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmaları Değerlendirme For-
mu kullanılır.
• Sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmalarına katılan öğrenciler ve öğrencilerin aldıkları bel-
geler e-Okul sisteminde yer alan Sosyal Etkinlik Modülüne işlenir.
• Okul, ilçe, il düzeyinde sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmalarının tanıtımına yönelik etkin-
likler düzenlenir. Okul/ilçe/il düzeyinde oluşturulacak komisyonlarca sosyal sorumluluk ve toplum
hizmeti çalışmaları değerlendirilerek başarılı olan çalışmaların ödüllendirilmesi sağlanır.
Değerlendirme
Görevli öğretmenler yapıcı geri bildirimler vermek amacıyla öğrencilerin sosyal sorumluluk ve toplum hiz-
meti çalışmaları sürecinde sergiledikleri performansı geliştirdikleri ölçütleri kullanarak değerlendirebilir.
Görevli öğretmenler değerlendirme sürecinde kendi geliştirdikleri öz-değerlendirme ve akran değerlen-
dirme formlarını da kullanabilir.
2.7. Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmalarında Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Okul Müdürü
• Eğitim öğretim yılı başlamadan önce sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmaları kapsamında
okul düzeyinde planlamaları yapmak.
• Okullarda yapılacak faaliyetlere ilişkin etkinlik listelerinin hazırlanmasını sağlamak.
• Sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmalarının yürütülmesinde rehberlik yapmak.
• Çalışmalara katılacak öğrencilerin ulaşım, araç-gereç temini, varsa konukların ağırlanması gibi ko-
nularda ortaya çıkacak mali ihtiyaçların karşılanabilmesi için gerekli ön çalışmaları yapmak.
• Sosyal Sorumluluk ve Toplum hizmeti çalışmalarının amacına uygun biçimde yürütülmesini ve
Sosyal Etkinlik Modülü’ne işlenmesini sağlamak, bu konuda gerekli tedbirleri almak.
• Bir sonraki eğitim ve öğretim yılında sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmalarının daha et-
kili ve başarılı olması amacıyla gelecek eleştirileri ve önerileri dikkate alarak gerekli düzenlemeleri
planlamak.
• Sosyal Etkinlikler Kurulu
• Eğitim kurumunda bir eğitim öğretim yılı içerisinde yapılacak sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti
çalışmalarıyla ilgili iş ve işlemleri eylül ayından itibaren planlamak ve yürütmek.
• Eğitim öğretim dönemi başında kaç öğrencinin sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmalarına
katılacağını, öğrencilerin kaç gruba ayrılacağını ve çalışmaların kaç danışman öğretmen tarafından
yürütüleceğini tespit etmek, izin alınması gereken kamu ve özel kurumların listesini hazırlayarak
okul yöneticisine sunmak.
• Kurul, eylül ayında yapılmış olan planlamaya ek olarak eğitim öğretim yılı içerisinde değişen ve
gelişen şartlara, oluşan istek ve ihtiyaçlara göre sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmalarıyla
ilgili yeni planlamalar yapabilir ve kararlar alabilir.
38