Page 42 - BİSİKLET
P. 42
3-Dağ Yarış Bisikleti (Mountain Bike)
Dağ ve arazide rahat hareket edebilmek
ve yarışabilmek amacıyla özel olarak tasar-
lanmış süspansiyon, vites ve fren sistemi
bulunan bisiklet türüdür (Görsel 2.21.). Dağ
yarış bisikleti (mountainbike ) şu bölüm-
lerden oluşur:
a) Sele bölümü (Görsel 2. 22.)
b) Ön takım bölümü (Görsel 2. 23.)
c) Kadro bölümü (Görsel 2.24.)
ç) Teker bölümü (Görsel 2.25.)
d) Pedal ve dişli bölümü (Görsel 2.26.)
Görsel 2.21. Dağ yarış bisikleti
Dağ yarış bisikletlerinde sele, kadro,
teker, dişli bölümleri diğer bisikletlerle ben-
zerlik gösterirken ön takım bölümü farklıdır.
Ön Takım Bölümü:
Gidon: Dağ yarış bisikletlerinde gidon
düzdür. Sağ ve sol uç kısımlarına, tutma
yerlerine elcik diye tabir edilen malzemeler
takılır.
Elcik (Gidon Tutacağı): Gidonun her iki
Görsel 2.22. Sele bölümü Görsel 2.23. Ön bölüm yanında sporcunun elleriyle gidonu kav-
radığı yerlere elcik denir.
Amortisör: Bisiklet kullanırken sarsın-
tıları en aza indiren, kullanım sırasında
süspansiyon sağlayan sisteme amortisör
denir. Amortisör ön maşanın her iki tara-
fında bulunur.
Disk Fren: Günümüzde yaygın olarak kul-
lanılan bir diğer fren sistemi de disk frendir.
Özellikle dağ bisikletleri için çok uygun bir
Görsel 2.24. Dağ
yarış bisikletinin kadro fren sistemidir. Çünkü engebeli arazilerdeki
bölümü ani duruşlarda iyi bir performans sergiler.
Görsel 2.25. Teker bölümü
Ayrıca diskler tekerlerin ortasında olduğu
için fren sistemi su ve çamurdan kolay kolay
etkilenmez (Görsel 2.23.).
Görsel 2.26. Pedal ve dişli bölümü
30