Page 79 - EĞİTSEL OYUNLAR 9
P. 79

5.2. ÇABUKLUK OYUNLARI     OYUN NO:            11


    Çabukluk, birim zamanda en fazla iş yapabilme yeteneği olarak tanımlanır. Diğer bir tanıma göre ise mümkün olabilecek   OYUNUN ADI:    DEVE CÜCE
 en yüksek seviyede reaksiyon ve hareket süratine ulaşmaktır. Kasların mümkün olan en kısa zamanda dış dirençlere, vücudun   OYUNUN YERİ :   Spor salonu veya bahçe
 ya da vücudun bir kısmının direncine rağmen eklemleri harekete geçirebilme özelliğidir.
             OYUN ARAÇ GERECİ:                   -
             OYUNUN SÜRESİ:                     3-5 tekrar
    Çabukluk,  oyun  içerisinde  kuvvet  kadar  önem-  OYUNUN SEVİYESİ:  7 yaş ve üzeri
 li bir faktördür. Hatta birçok oyunda kuvvetten daha ön
 plandadır. Çabukluk yavaş gelişebilen, geliştikten sonra   OYUNCU SAYISI:  20 oyuncu
 da çok zor korunabilen bir özelliktir. Eğitsel oyunlar, ça-  OYUNUN AMACI:  Öğrencilerin çabukluğunu geliştirmek.
 bukluğun geliştirilmesinde ve korunmasında çok önem-  OYUN KURALLARI VE AÇIKLAMA:  Öğrenciler  arasından  bir  lider  seçilir.  Lider,  öğrencilerin  karşısına
 li bir işlev görür. Bu oyunlar, çabukluğu en üst düzeyde   geçer ve “deve-cüce” komutlarını verir. Liderin “deve” dediği zaman
 tutmada son derece etkilidir. Çabukluğu geliştirici eğitsel   öğrenciler ayağa kalkar, “cüce” dediği zaman öğrenciler oturur. Lider,
 oyunlar denilince akla ilk önce kısa mesafeli, yüksek hızlı   oyuncuları şaşırtmak için komutlarını hızlandırır. Liderin “deve” de-
 koşu oyunları gelmektedir. Stafet yarışları da çabukluğu   diğinde oturan, “cüce” dediğinde ayağa kalkan oyuncular yanar ve
 geliştiren oyunlardandır. Stafet yarışları ayrıca çabuklu-  oyundan çıkar. Hiç yanmadan diğer arkadaşları yanıncaya kadar ka-
 ğun ölçülmesinde ve değerlendirilmesinde de kullanıla-  labilen oyuncu, oyunu kazanır.
 bilir. Ancak çabukluk gerektiren oyunlarda sık sık oyun
 kuralları ve saha ölçüleri üzerinde değişiklik yapılmalıdır.
             ÖNERİ:                             Bu oyun sınıf içerisinde, sıraya kapanarak ve doğrularak gece-gün-
                                                düz şeklinde de oynanabilir.



 Görsel 5.63.

    Eğitsel oyunlarda çabukluğun geliştirilmesi için şu hususlara dikkat edilmelidir:
 - Oyun alanı, oyuna başlandığındaki büyüklükte kalmamalı; zamanla büyütülmelidir.
 - Oyun kurallarında zamanla değişiklik yapılmalıdır.
 - Oyunda, çabukluğun hep üst seviyede olması için oyuncu değişiklikleri yapılmalıdır.
 - Oyuna girecek oyuncular, hazır olmalıdır.
 - Çabukluk oyunlarının şiddeti artınca dinlenme süreleri uzatılmalıdır.





                  Görsel 5.65.                                  Görsel 5.66.


















                  Görsel 5.67.                                  Görsel 5.68.


















 Görsel 5.64.     Görsel 5.69.                                  Görsel 5.70.

  76                                                                                                           77
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84