Page 153 - RİTİM EĞİTİMİ VE HALK DANSLARI 11
P. 153
1. ÜNİTE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME CEVAP ANAHTARI
1. DOĞRU
2. YANLIŞ (Fransız Devrimi ile birlikte dansta bilinçli gelişim sürecine girilmiştir.)
3. DOĞRU
4. Mısır medeniyeti dansı eğlence amaçlı olarak kullanan ilk toplumdur.
5. İlk ritim aletleri için taşlar ve kemik parçaları kullanılmıştır. Döneme ait kolay bulunup işlenebilen mater-
yaller tercih edilmiştir. Dönem içinde gelişmelere bağlı olarak kullanılan aletlerde de değişim görülmüş-
tür.
6. Anadolu’da ilk ve en eski ritim aletinin davul olduğu bilinmektedir. Davulun kullanım alanlarında, dinî ve
eğlence amaçlı törenler, günlük ritüeller olduğu görülmüştür.
7. Yerleşik hayata geçişin yaşamda meydana getirdiği değişikliklerle birlikte en büyük değişiklik halk dans-
larının konularında görülmüştür. Halk danslarının oynanma sebepleri ve yerleri farklılık göstermiştir.
Halk danslarında kullanılan malzemeler, aksesuarlar ve kostümler bu değişiklikle birlikte gelişme gös-
termiştir.
8. C
9. D
10. D
2. ÜNİTE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME CEVAP ANAHTARI
1. DOĞRU
2. DOĞRU
3. YANLIŞ (Halk danslarının konularının şekillenmesinde, sosyoekonomik etkiler, farklı doğa ve iklim ko-
şulları, toplum yapısındaki farklılıklar etkili olmuştur.)
4. Erken yaşta başlayan ritim eğitiminin algılamada ve öğrenmede kolaylık sağladığı, motor becerilerde
olumlu gelişmeler gösterdiği, zihinsel gelişime katkı sağladığı bilinmektedir.
5. O dönemdeki kas gelişiminin bu yöndeki hareketlere uygunluk sağladığının bilinmesidir. Erken dönem
kas gelişiminde küçük hareketlere uygun gelişmeler henüz görülememektedir.
6. Halk dansları, toplumların kendi öz kültür, gelenek ve yaşayışlarına ışık tutan görsel sanatlara verilebi-
lecek en güzel örnektir. Toplumsal, kültürel, tarihî ve coğrafi ortaklıkları olan halk dansları; ait oldukları
toplumun birer yansımasıdır. Giyim kuşam, müzik halk danslarının önemli zenginliklerindendir.
7. Kültürel farklılıklar, coğrafya, dinî inanışlar, zamanın etkileri, yaşanan toplumsal olaylar Türk halk dans-
larını etkileyen faktörlerden bazılarıdır.
8. C
9. D
10. D
3. ÜNİTE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME CEVAP ANAHTARI
1. DOĞRU
2. YANLIŞ (Geleneksel düzenlemesiz ve geleneksel düzenlemeli dalda değerlendirme sonucu eşitlik du-
rumunda, geçerli değerlendirme belgelerinde sırasıyla dans, müzik ve giysi puanlarına bakılarak hata
puanı en az olan takım diğerine üstünlük sağlamaktadır.)
3. DOĞRU
4. Ritimsel öğrenme öğrenmede kalıcılığı arttırır. Bu yöntemin öğrenmeyi hızlandırmada olumlu katkıları
vardır. Ritmin özel eğitime ihtiyacı olan bireylerde de etkilerinin görüldüğü bilinmektedir. Ayrıca erken
yaşta başlanan ritim eğitimi, sonraki dönem müzik eğitimine oldukça katkı sağlamaktadır.
5. Halk danslarının icrasında etkili olan faktörler; günlük yaşamdaki insan, doğa ve çevre şartları ile bunla-
rın birbirleriyle olan ilişkilerinden oluşmaktadır. Özel günlerde, ortak kültürel değerleri içeren zamanlar-
da, resmî törenlerde ve günlük yaşam içinde halk dansları icra edilmektedir. Bu halk dansları faaliyetleri
çıkış noktasında kendi doğal ortamında sergilendiği gibi özel sahne ve organizasyonlarda da icra edil-
mektedir.
6. İklim ve coğrafi şartlar
Sosyal statüler
Dinî inançlar
151