Page 64 - TAKIM SPORLARI 11
P. 64
Basketbolda Bireysel Savunma Kontrol Tablosu
Bu kontrol tablosu öğrencinin basketbolda bireysel savunma için yapması gereken davranışları kapsamaktadır.
Öğrencinin davranışı yapabilme durumuna göre en uygun seçenek öğretmen tarafından “X” ile işaretlenir. “Kısmen
Yapabiliyor” ve “Yapamıyor” işaretlemelerinde gerekli çalışmalar için geri bildirimler verilmelidir.
Öğrencinin Adı ve Soyadı:
Sınıfı ve Numarası:
Yapamıyor Kısmen Yapabiliyor Yapabiliyor
Gözlenecek Beceri: Toplu Oyuncuyu Savunma
Temel duruşu uygulayabiliyor mu?
Rakibin hareketlerine karşılık verebilecek mesafeyi ayarlayabiliyor mu?
Rakip ile pota arasındaki yerini koruyabiliyor mu?
Rakip bir ayağını öne almışsa aynı ayağını geriye alarak hafif çapraz duruma gelebiliyor mu?
Bir eliyle rakibi kontrol ederken diğer eliyle gidiş yönünü kapatabiliyor mu?
Rakip, topu başının üstüne kaldırdığında kollarını yukarı kaldırıp rakibin potayı görmesini ve şut
girişiminde bulunmasını engelleyebiliyor mu?
Rakip hareketlendiği zaman kayma adımlarıyla rakibin geçişini engelleyebiliyor mu?
Öğretmenin öğrenci hakkında görüşleri: .......................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................................................
Not: Öğretmen bu kontrol tablosunu örnek alarak farklı becerileri içeren kontrol tabloları oluşturabilir.
62