Page 105 - TAKIM SPORLARI 12
P. 105

E) Yaratıcılık/Doğaçlama

 2. Aşama      Yaratıcılık, oyuncunun pozisyon gereği rakibi yanıltmak için bireysel yeteneklerini doğru zamanda ve doğru

 Görsel 2.124’te verilen genişlik çalışma-  şekilde kullanarak yapabileceklerinden farklı ve rakip için beklenmedik hareketler yapmasıdır. Bu hareketler
 sını öğretmen rehberliğinde, yönergeyi takip   baskıdan kurtulmak, gol pozisyonuna girmek, gol atmak gibi beceriler için kullanılır.
               Tüm bu hücum prensiplerinin yanında futbol oyununda topa sahip takımın oyuncularının birbirlerine kaliteli
 ederek uygulayınız.  pas vermeleri ve kaliteli destek sağlamaları gerekir. Kaliteli pas; şiddeti ve zamanı iyi ayarlanan, doğru pozis-
 •  Kırmızı takım oyuncuları aynı anda ha-  yona atılan ve rakibi aldatan pastır. Kaliteli destek ise doğru açı ve uygun mesafe ayarlanarak önde, geride ve
 reketlenerek çalışmayı devam ettirsin.  yanlarda yapılan destektir.
 •  2 ve 3 numaralı oyuncular ceza alanı kö-
 şelerine kadar koşarak genişlik yapsın.  Yaratıcılık Uygulamaları
 •  E ve F oyuncuları, 1 ve 2 numaralı oyun-
 cuları görecek şekilde geriye çekilsin.  8. Uygulama Çalışması
 •  4 numaralı oyuncu oyun alanının ortası-
 na kadar çıksın.  Bu çalışmada aşama bulunmamaktadır.
 •  D oyuncusu 4 numaralı oyuncunun geri-  Görsel 2.124   Görsel    2.127’de  verilen  yaratıcılık  çalış-
 sinde kalacak şekilde geriye çekilsin.  masını öğretmen rehberliğinde, yönergeyi takip
 •  5 ve 6 numaralı oyuncular rakip kaleye doğru yaklaşsın.  ederek uygulayınız.
 •  B ve C oyuncuları 5 ve 6 numaralı oyuncuların gerisinde kalacak şekilde geriye çekilsin.  •  40x60 m ölçüsünde alan belirleyiniz.
 •  A oyuncusu (kaleci) kalesine doğru geriye çekilsin.  •  Biri  kaleci  olmak  üzere  altı  kişilik  gruplar
                   oluşturunuz.
 3. Aşama         •  Görsel 2.127’de verilen dizilişe göre saha-
                   ya yerleşiniz.
 Görsel 2.125’te verilen genişlik çalışma-  Yaratıcılık,  topa  sahip  oyuncunun  rakibin
 sını öğretmen rehberliğinde, yönergeyi takip   durumuna göre an itibarı ile yaptığı değişik ha-
 ederek uygulayınız.  reketlerdir.  Dolayısıyla  yaratıcılık  uygulamaları
 •  1 numaralı oyuncu 4 numaralı oyuncuya   kapsamında size yönergelerle yönlendirme ya-  Görsel 2.127
 pas atarak çalışmayı devam ettirsin.  pılmayacaktır.  Çalışmayı  kendi  yetenekleriniz
 •  2 ve 3 numaralı oyuncular ceza alanı ya-  doğrultusunda sürdürmeniz istenecektir.
                  •  1 numaralı oyuncu çalışmayı başlatsın. Topa sahip oyuncu bireysel yeteneklerini kullanarak yeni
 yına doğru yaklaşsın.  hareketler uygulamaya çalışsın.
 •  E ve F oyuncuları 4 numaralı oyuncuya   •  Gruplar sırayla değişerek çalışmayı yapsınlar.
 yaklaşsın.       •  Öğretmeninizin belirleyeceği süre boyunca çalışmaya devam ediniz.
 •  4  numaralı  oyuncu  aldığı  topla  dönüş
 yaparak  dripling  yapsın  ve    D  oyuncu-
 sundan kurtulsun.  Görsel 2.125
 •  D oyuncusu 4 numaralı oyuncuya baskı yaparken pasif olsun.  2 2  Savunma Prensipleri
 •  5 ve 6 numaralı oyuncular kenarlara doğru açılarak genişlik yapsın.
 •  B ve C oyuncuları pozisyonlarını korusun.
 •  A oyuncusu (kaleci) pozisyonunu korusun.  Savunma prensipleri; çabuk baskı-oyalama, derinlik, denge, yoğunlaşma, kontrollü baskı ve markaj olarak
            beş başlık altında incelenir.
 4. Aşama
               A) Çabuk Baskı-Oyalama
 Görsel 2.126’da verilen genişlik çalışma-  Rakip takım topu kazandığı anda rakibin hızlı hücum yapmasını engellemek ve savunmanın yerini almasını
 sını öğretmen rehberliğinde, yönergeyi takip   sağlamak  için  topa  en  yakın  oyuncu  veya  oyuncuların  rakibe  baskı  yapması  veya  rakibi  oyalamasıdır.
 ederek uygulayınız.  Oyuncular baskı ve oyalamayı yaparken top, rakip ve kendi kalesi arasında yer alarak savunmanın temel
 •  4  numaralı  oyuncu  savunmanın  pozis-  kuralını uygulamalıdır. Bu esnada diğer oyuncular kendi gol bölgelerindeki düzeni sağlamalıdır (Görsel 2.128,
 yonuna  göre  pas  versin  ya  da  kendisi   2.129, 2.130, 2.131, 2.132 ve 2.133).
 kaleye yönelip şut atarak çalışmayı son-
 landırsın.
 •  Gruplar  sırayla  değişerek  çalışmayı
 yapsın.
 •  Öğretmeninizin  belirleyeceği  süre  bo-
 yunca çalışmaya devam ediniz.  Görsel 2.126

                          Görsel 2.128: Çabuk baskı-1             Görsel 2.129: Çabuk baskı-2
 102                                                       103
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110