Page 140 - TAKIM SPORLARI 12
P. 140

15. Uygulama Çalışması


                  Görsel 3.19’daki bireysel savunma ve takım savun-
               ması taktikleri çalışmasını öğretmen rehberliğinde, yö-
               nergeyi takip ederek uygulayınız.
                   •  Görsel 3.19’daki gibi sahaya yerleşiniz.
                   •  Altışar kişilik gruplar oluşturunuz.
                   •  Kalede bir oyuncu görevlendiriniz.
                   •  Gruplardan birini savunmada görevlendiriniz.
                   •  Hücum  ve  savunmada  görev  alacak  oyuncuların
                    pozisyonlarını söyleyiniz.
                   •  Hücum edecek gruplara birer top veriniz.
                   •  Savunma  yapacak  gruplar  6:0  savunmayı  serbest
                    atış çizgisiyle 7 m çizgisi arasında yapsın.
                   •  5 numaralı savunma oyuncusu, A hücum oyuncu-
                    suna çıkarak müdahale etsin ve pas yönünde kay-              Görsel 3.19
                    sın.
                   •  A hücum oyuncusu, pasını B hücum oyuncusuna versin, 3 ve 6 numaralı savunma oyuncularının
                    arasına kata gitsin.
                   •  3 numaralı savunma oyuncusu, öne çıkarak A hücum oyuncusunun katını engellesin ve B hücum
                    oyuncusuna savunma yapsın. B hücum oyuncusu, aldığı pası çapraz geçiş yaparak içeri kat
                    eden C hücum oyuncusuna versin ve 2 numaralı savunma oyuncusuna perdeleme yapmak için
                    katetsin.
                   •  6 numaralı savunma oyuncusu, F pivot oyuncusunu 4 numaralı savunma oyuncusuna devretsin
                    ve C hücum oyuncusunu karşılasın.
                   •  C oyuncusu, pasını savunmanın üzerine doğru hareketlenen D hücum oyuncusuna versin. 4 nu-
                    maralı savunma oyuncusu, F pivot oyuncusunu 6 numaralı savunma oyuncusuna devretsin ve B
                    hücum oyuncusunun katını engellesin.
                   •  D hücum oyuncusu aldığı pasla savunmanın üzerine doğru hareketlenirken 2 numaralı savunma
                    oyuncusu, B oyuncusunun perdelemesinde kalmasın ve D oyuncusuna savunma yapsın. 2 nu-
                    maralı savunma oyuncusunun boşalttığı alanın emniyetini 7 numaralı savunma oyuncusu alsın.
                   •  D hücum oyuncusu pasını içeri kat eden B hücum oyuncusuna verdiğinde 4 numaralı savunma
                    oyuncusu, F pivot hücum oyuncusunun perdelemesinde kalmadan B hücum oyuncusuna savun-
                    ma yapsın.
                   •  B hücum oyuncusu kale atışı yapsın.
                   •  Seri bitince kaleciyi ve savunmada görev yapan oyuncuları değiştiriniz.
                   •  Öğretmeninizin belirleyeceği süre boyunca bu çalışmayı uygulayınız.








                  DÜŞÜNELİM - YAZALIM


                  İzlediğiniz farklı spor müsabakalarında adil olma, etik davranma ve yardımlaşmanın yansıtıldığı tu-
               tum ve davranışlara örnekler veriniz. Sporcuların bu değerlere neden sahip olması gerektiği hakkındaki
               düşüncelerinizi kısaca yazınız.
               .................................................................................................................................................................
               .................................................................................................................................................................
               .................................................................................................................................................................
               .................................................................................................................................................................
               .................................................................................................................................................................
               .................................................................................................................................................................
               ..................................................................................................................................................................




                                                           138
   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145