Page 165 - TAKIM SPORLARI 12
P. 165
19. Uygulama Çalışması 21. Uygulama Çalışması
Görsel 3.56’daki hızlı hücum çalışmasını öğretmen rehberliğin-
Görsel 3.54’teki hızlı hücum çalışmasını öğretmen rehberliğinde,
yönergeyi takip ederek uygulayınız. de, yönergeyi takip ederek uygulayınız.
• Görsel 3.56’daki gibi sahaya yerleşiniz.
• Görsel 3.54’teki gibi sahaya yerleşiniz. • Altışar kişilik gruplar oluşturunuz.
• Altışar kişilik gruplar oluşturunuz. • Her iki kaleye de birer kaleci görevlendiriniz.
• Oluşan grupları 5:1 savunma dizilişine göre kale sahasının • Oyuncuları sağ kanat, sağ oyun kurucu, orta oyun kurucu, sol
önünde görevlendiriniz.
• Öğretmenin işaretiyle kale sahası önünde bekleyen oyuncular oyun kurucu, sol kanat ve pivot pozisyonlarında 5:1 savunma-
da görevlendiriniz.
sırayla görseldeki gibi hareket etsinler.
• Koşu işlemini bitiren gruplar diğer yarı sahadaki dip çizginin • Sağ, sol kanat ve pivot oyuncuları hücumdaki görev bölgelerine
koşsunlar.
arkasında sıralansın.
• Tüm gruplar hızlı hücuma çıkış işlemini bitirince çalışmayı • D oyuncusu, sol oyun kurucu savunma pozisyonundan orta
oyun kurucu pozisyonuna geçsin ve kaleciden pas alsın.
karşı tarafa uygulayınız.
• Öğretmeninizin belirleyeceği süre boyunca bu çalışmayı • C oyuncusu orta oyun kurucu savunmasından sol oyun kurucu
pozisyonuna geçsin.
uygulayınız.
• D oyuncusu pasını B sağ oyun kurucusuna versin. B oyuncusu
da pasını A sağ kanat oyuncusuna versin ve ondan geri alsın.
• B oyuncusu pasını D oyuncusuna, D oyuncusu da pasını C sol
oyun kurucusuna versin. Görsel 3.56
Görsel 3.54 • C pasını E sol kanat oyuncusuna versin. E oyuncusu da pasını pivot pozisyonunda bekleyen F
oyuncusuna versin.
• F kale atışı uygulasın.
• Gruplar bitince aynı çalışmayı ters taraftan uygulayınız.
• Öğretmeninizin belirleyeceği süre boyunca bu çalışmayı uygulayınız.
20. Uygulama Çalışması
Görsel 3.55’teki hızlı hücum çalışmasını öğretmen rehberliğin-
de, yönergeyi takip ederek uygulayınız. DÜŞÜNELİM - YAZALIM
• Görsel 3.55’teki gibi sahaya yerleşiniz.
• Altışar kişilik gruplar oluşturunuz. İzlediğiniz farklı spor müsabakalarında saygı, sevgi, sabır, sorumluluk ve öz denetimin yansıtıl-
• Her iki kaleye de birer kaleci görevlendiriniz. dığı tutum ve davranışlara örnekler veriniz. Sporcuların bu değerlere neden sahip olması gerektiği
• Oyuncuları sağ kanat, sağ oyun kurucu, orta oyun kurucu, sol hakkındaki düşüncelerinizi kısaca yazınız.
oyun kurucu, sol kanat ve pivot pozisyonlarında görevlendiriniz. .............................................................................................................................................................
• Öğretmenin kaleye pas atmasıyla sağ, sol kanat ve pivot oyun- .............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
cuları hücumdaki görev bölgelerine koşsunlar. .............................................................................................................................................................
• Sol oyun kurucu bölgesindeki E oyuncusu, orta oyun bölgesine .............................................................................................................................................................
açılsın ve kaleciden pas alsın. .............................................................................................................................................................
• E oyuncusu pasını B oyuncusuna versin ve B oyuncusunun gö- .............................................................................................................................................................
rev yeri olan sağ oyun kurucuya doğru hareketlensin. ..............................................................................................................................................................
• B oyuncusu sol oyun kurucu pozisyonuna açılan D oyuncusuy- .............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
la çapraza girsin. .............................................................................................................................................................
• D oyuncusu aldığı pası E oyuncusuna versin. E oyuncusu pası- .............................................................................................................................................................
nı A sağ kanat oyuncusuna versin. .............................................................................................................................................................
• A oyuncusu pasını karşı taraftaki F sol kanat oyuncusuna .............................................................................................................................................................
versin. Görsel 3.55 .............................................................................................................................................................
• F oyuncusu da pasını C pivot oyuncusuna versin. C oyuncusu kale atışı kullansın. ..............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
• Gruplar bitince aynı çalışmayı ters taraftan uygulayınız. .............................................................................................................................................................
• Öğretmeninizin belirleyeceği süre boyunca bu çalışmayı uygulayınız. .............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................
162 163